Macarons med hallonchokladganache
Dom här godbitarna gjorde jag häromdagen också. Trodde aldrig jag skulle göra Macarons, men det gjorde jag.:) Jisses, vad gott det är. Recept och fler bilder finns här: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/03/macarons-fyllda-med-hallonchockladganac.html
bakministeriet.blogspot.com
Mums! Det ser supergott ut! Bilden var också jättefin!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Hade svärmor på besök från Norrland i helgen, hon och äldsta dottern som fyllde 20 bakade sådana. Fast utan den där chokladgrejjen… Supergoda, men vi tog inte nån sån där fin bild på dom. Ingen bild alls faktiskt…
#1 Tack.
#2 Det var MYCKET dåligt att ni inte tog någon bild på dom. ;)Vet du hur svårt det är att lyckas med sådana här?;)
Kan bara tänka mig, vet att dom höll på ett tag…
Väldigt läcker bild! Skitsnygg faktiskt på ren svenska! Du är verkligen duktigt både på att fota och att baka.
Jag har aldrig ätit macarons, har fått för mig att dom är väldigt söta, men jag ska nog köpa och testa. Alla säger ju att det är gott 😛
#5 Tack så mycket. Vad roligt att höra (läs: läsa). Jag har inte testat att baka Macarons förrän nu just för att jag hört att dom ska vara alldeles för söta. Visst är dom söta, men jag tycker att dom balanserar precis på gränsen för alldeles för sött. Men jag fyllde mina med 70 % bitter chokladganache för att slå av det alltför söta.
senast på hela england bakar gjorde de sådana, såg inte helt lätt ut, mycket frustration vid bakborden.

Jag gillar också den bilden helskarpt. Har äntiligen lyckats koppla upp mig mot Internet här i Miami, men det är knepigt att inte ha min egen dator och att sakna åäö och Gimp och en massa annat. Jag är inte helt vän med Mac, och nu förstår jag varför iPhoto inte är vad jag skulle välja att redigera bilder med. Skulle gärna vilja pröva de där makarongerna.
En hälsning till alla från ett mycket varmare ställe.
Jo, det är komplicerade grejer. Jag var först helt övertygad om att jag misslyckats med smeten så jag spritsade i vredesmod. Därmed blev det lite ojämnt.
Först blev jag väldigt missnöjd med bilderna och bakverket men bestämde mig ändå för att fota och publicera då allt inte alltid måste vara perfekt. Men oj som jag förbannade mig själv efteråt för att jag inte använt reflektor. Det hade behövts här tror jag.
Jag tycker det är väldigt intressant att folk oftast gillar mest det jag gillar minst. Visst är det konstigt?