Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1076 ggr
valorous.kid
0

canvas, vilken bild? hjälp-

hej! jag funderar på att skriva ut en av mina bilder som en canvas, jag har några favoriter men jag funderar lite på vilken jag ska använda :/ eftersom canvas är ganska dyrt(tycker JAG)så funderar jag läänge 😂🤪

ock är dom inte redigerade än så det kan jag behöva hjälp med också. lite tips på vad jag kan göra.

valorous.kid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

första 😃

valorous.kid
0

andra

[Tilde]
1

Den andra fungerar nog bättre som en tavla, men den första är ju roligare färger och liksom livar upp rummet liksom. :)

valorous.kid
0

tredje

valorous.kid
1

#3 jag har fler bilder ;) min dator krånglade bara lite så det tog en himmla tid ;/ men tack :) ja jag tänkte ungefär samma sak :P

varför tar det en sån TIIID att ladda upp bilder 😭??

fjärde:

valorous.kid
0

nu vägrar min dator att lägga upp fler bilder så jag får lägga upp resten senare >:c

Femte

[Tilde]
0

Den fjärde var snygg! :D

valorous.kid
0

okej, min dator funkar inte riktigt, jag kan inte lägga upp den sista men då får jag lägga in den sen 😛

nu kan ni kommentera 🤪

valorous.kid
0

#7 tack! :D om jag ska redigera den, vad ska jag fixa då? tycker du 😃jag är inte så bra på att redigera :/

[Tilde]
0

#9 Hmm… Jag tycker bilden är riktigt snygg som den är faktiskt :) Möjligtvis kanske man kan kapa lite i vänster kant.

Jalking
0

Jag föreslår ettan.

Nr 2 är rätt grå, men det kan passa bra beroende på var den ska hänga. Dock är horisonten sned i den. Bör absolut fixas innan du kostar på canvas.

Nr 4 är en rätt kul bild, men jag misstänker att den är lite för plottrig för att bli bra på canvas. Den passar nog bättre på annat underlag.

valorous.kid
0

#10 okej tack :) ska försöka fixa det ;)

#11 okej, tack :) jag gillar den också. ska nog kanske fixa så att färgerna blir lite starkare? eller blir det konstigt? den ska hänga i mitt rum, väggen den ska hänga på är vit men resten av rummer är rött :)

jag ska redigera bilden jag väljer sen och då kan jag fixa det att den är sne och så. jag ska inte ha en så stor canvas och då kanske nr 4 kan bli rörig som du säger helt rätt.

det lutar faktiskt åt ettan ;)

vad tycker ni om nr 3? jag gillar den rätt mycket och ska nog redigera den även om den inte blir canvas, vad kan jag göra för att få den bättre och vad tycker ni är bra?

Diizkmedel
0

Fjärde tycker jag, dock så skulle det nog se bättre ut o man kapade av lite på vänster sida. Och sen att den kanske kan var svart/vit istället? Eller med bara flaggan i färg (kan visa vad jag menar om jag får :))

That that don't kill you can only make you stonger

valorous.kid
0

#13 okej tack :) jag tror att jag fattar men visst får du visa 😃och hur skulle jag göra det då?

Diizkmedel
0

Här är den svart/vita :)

Diizkmedel
0

Här är den med color splash :)

Vad för program använder du för att redigera? :)

valorous.kid
0

#16 hmmm… jag har inte riktigt redigerat någon bild än :/ men jag tror jag skulle använda Pixlr eller GIMP. dom enda jag vet/har laddat ner ;) har du något tips på ett bra? :)

gillar den med color splash btw 😃

Diizkmedel
0

Hm, jag har själv Photoshop CS6, så vet inte riktigt dem programen, men jag tror pixlr är bäst om jag får säga så själv :) Innan jag hade photoshop använde jag mig av pixlr.

Tyckte det skulle se lite effektfullt ut ^^

Men om du vill göra color splash, antingen kan jag göra det åt dig eller så kan du kolla här hur man gör i pixlr:

http://www.youtube.com/watch?v=Zn6GeGLUGrM

valorous.kid
1

#18 tack :) ska kolla upp länken 😃