Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 2284 ggr
MarajLowajz
0

High + Low Key-bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja se på lite mer High + Low Key bilder =)

Testade på lite low key ikväll och tyckte dom blev ganska bra.

Så får se om någon annan har Low Key eller High Key bilder där ute! =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
0

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

JazzBass
3

Den andra tycker jag är riktigt fin! 👍 Ser inte riktigt vad den första föreställer tyvärr.

Här är en high-key bild jag redan visat upp här en gång nyligen men som jag blev mycket nöjd med.🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MarajLowajz
1

Det är en död blomma från den andra bilden och dess döda gren :P

Jävlar, kan förstå att du blev nöjd med den :D

''lekte'' runt med fiskarna i ett glas och här är resultatet på en ännu Low Key-bild :D Är nog mest nöjd med den här faktiskt än alla andra bilder jag tog :D

-Albert Einstein

JazzBass
0

#3 - Tuff bild! 👍

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MarajLowajz
0

Ja den vart riktigt häftig :D

Tog en liten stund innan jag kom på hur jag skulle göra för att motverka reflektioner mot glaset och sen gick det snabbt att ta bilderna =)

-Albert Einstein

Amelida
0

Måste fråga #3 skrivet av MarajLowajz  hur du har gjort för att få den svarta bakgrunden och så ljusa fina fiskar? Hur har du gjort för att inte få blänk eller något i glaset?

MarajLowajz
0

Ställde glaset på en stol, ganska dunkelt kök (var en lampa tänd bakom mig och i hallen så kameran kunde fokusera lite)

Manuell inställning

ISO så lågt jag kan komma (L .01 tror jag det var)

f/13

1/200 i exponeringstid

Externa blixten höll jag ovanför glaset riktat nedåt mot vattnet :)

Tog jag på sidorna så fick jag blänket via glaset men uppifrån gick bättre =)

-Albert Einstein