Foto iFokus

Foto

Etikettmobiltelefoner
Läst 6433 ggr
ravenkitty
0

Bästa mobilkameran

Vilken är egentligen bäst och mest prisvärd?

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Iphone ska ha en bra mobilkamera tycker jag! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Wand
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sony Ericsson har släppt de bästa mobilkamerorna tycker jag. Kameran på C905 var riktigt bra och jag var nöjd med den i över 2 år. Men jag tycker att Arc har en överlägsen mobilkamera i dagsläget.

Bifogar en rätt dålig bild, men man ser i alla fall rätt väl hur färger osv är i den. Fotad med Xperia Arc.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

felixhaljeskog
0

#2 håller med om C905, men tycker C902 som jag hade var bättre, och tycker fortfarande dom två slår dom nyare mobilerna i sin kamera ! =)

Wand
0

#3 Tja, C905 var endast bra med kameran. I överlag så var telefonen urkass och den gick sönder hela tiden trots att man höll den i säkert förvar dygnet runt. C902 tyckte faktiskt inte jag hade någon superkamera. Den var bra, men tyckte bättre om C905 då.

Är sällan imponerad av mobilkameror, det är nog endast Sony som har lyckats ordentligt, i alla fall av de mobilbilder jag sett och de mobilkameror jag provat.

felixhaljeskog
0

Ja min C905 gick sönder väldigt snabbt också, men kameran va bra!
C902 har inte en superkamera, men den var väldigt bra för att vara mobilkamera! Många bilder jag tagit har folk trott är Kompakt eller System :)

DesK
0

Sony Ericsson Experia x10 är en bra mobil med bra kamera.

/Désirée

Elshira
0

#6 Själv hade kan sony ericsson K850i innan min X10, och jag tycker faktiskt itne det var någon större skillnad på dem Tyst Nästan så att jag föredrog den gamla faktiskt. Har tyvärr inga bilder på denna datorn att slänga upp som jämförelse dock, men upplever att X10 ger mycket suddigare bilder.

Hakuna matata!

Wand
0

#7 Ja, X10 har en rätt dålig kamera tycker jag. Även X10 mini pro, den har sämre dock.

snuz
0

Tycker ändå att x10 mini pro kameran är rätt bra, för att vara mobilkamera. 

Bilden är tagen med x10 mini pro

Taurus
1

Jag har en LG E900 Optimus 7.
Har inte lärt mig kameran i den än, men tycker ändå att den tar bra bilder. Glad

Det finns en del inställningar i den.

Den här bilden är tagen 13 november.

powderpuff
1

Denna bilden är tagen med en iPhone 4s och jag är väldigt nöjd med den kameran

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

alexandrasfoton
1

Tycker att min Sony Ericsson Xperia Neo tar as bra bilder, macro också. Är på 8,1 meg

[Woozy]
0

Hade en Sony Ericsson Satio, men köpte en Samsung Galxy S2.

Kan säga att Sation krossar S2 gällandes bildkvalitet.

Bamse 08
0

Jag har en Xperia X8 och det är 3.1 megapixlar och jag kan inte direkt påstå att den tar bra bilder men helt Okej, men jag kan säga att jämnfört med X10 Mini så är ju X10 mini bäst den kan ju till och med fokusera Oskyldig

What doesn't kill you makes you stronger.

[Bibbo]
0

Jag har xperia x10 mini , jag tycker den är hyfsat bra.

Kan slänga upp en bild :)

[Hjärnans-virvlingar]
0

Någon som vet hur Xperia Ray är som mobilkamera?

bamse6311
1

En nattbild tagen med HTC Sensation.

Inte världens bästa mobilkamera kanske men en hyfsat bra "lur" total sett.

Det blir ju rejält lång slutartid vid nattfotografering men tycker det här blev relativt hyfsat.

Martin
1

Jag har Iphone4 men tycker inte den har speciellt bra kamera. Helt ok kamera, och med lite olika appar tycker jag att bilderna blir lite bättre än om man tar med den inbyggda kameraappen. Men jag upplever att det finns bättre mobilkameror, nu vet jag inte exakt vad de heter och vilken modell då jag inte är insatt i vad vännerna har exakt, men Samsung (någon av de senaste Galaxymodellerna men jag tror inte att det är den senaste) tycker jag leverar bra även i lite knepigare ljus och motiv.

mvh Martin

[VSK]
0

Vad hade du för slutartid? -kan ej se det i Exif.

Du är stadig på hand må jag säga Glad

Caaassiiie
0

Jag har inte införskaffat mig min nya telefon än, men ska köpa mig en Sony Xperia Acro S och vad jag sett så verkar den ta helt okej bilder.

Det återstår att se! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

bamse6311
1

Kan inte jag heller se även när jag går in på Egenskaper och sedan Information.

Ser dock att den är tagen med ISO 833 och att brännvidden är 4 mm och bildfilen är 688 kb.

Vet inte om jag på något sätt kan få fram det via "luren" där jag har kvar bilden.

Dock så kan jag berätta att jag lutade mig med hela kroppen mot en byggnad där vi har sopahanteringen och höll mobilen med båda händerna när jag "knäppte" bilden.

Bästa hälsningar,
Bertil

Anna
2

Jag är nöjd med min HTC Sensations prestanda. Inte världens bästa motljusegenskaper, den bränner lätt i för starkt solljus, men annars tycker jag den funkar helt okej, speciellt vad gäller färgåtergivning och skärpa.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

bamse6311
1

Väldigt snygga bilder och snyggt collage. Vilket program har du använt?

#alla

För att redigera bilder direkt i luren och sedan publicera på Instagram så använder jag Pixlr Express, Fotor samt Snapseed.

Tar väldigt gärna emot förslag på andra bra appar för bildbehandling direkt i luren.

För bildbehandling i datorn kör jag Gimp som räcker mer än väl för min personliga del.

Testade ett tag en trial på Elements10 men tyckte att jag har fler möjligheter med Gimp.

Klart att man skulle vilja ha PS CS6 men den kostar ju 8 000 spänn och ladda ner från thepiratebay eller liknande gör jag däremot INTE .

Finaste hälsningar,
Bertil

Caaassiiie
1

Införskaffad, men inte tagit några speciella bilder än. Man tycker helt klart att kameran på Xperia Acro S är helt okej 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

bamse6311
1

HTC påstår att kameran i deras nya ONE är den bästa kameran som någonsin funnits i en smartphone.
Nåväl, nu har "luren" inte kommit ut på marknaden ännu och är en så länga otestad förutom i det HÄR omfattande testet samt även ett par andra där man bara fått se en förhandstitt
Bästa hälsningar,
Bertil