Tips på objektiv
Hejsan!
Jag har en Nikon d5000 och ett Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VRoch ska köpa ett nytt objektiv.
Det enda kravet jag har är att det ska vara ett 70-300mm och inte kosta mer än 2500kr.
Har ni några tips på nått objektiv som passar min kamera och håller mina krav?
_Kram Evelina
_
70-200 går också bra!
_Kram Evelina
_
Inga andra krav är priset och brännvidden? Inte att det är bra osv?
På den här sidan är det redan förvalt bara objektiv som passar Nikon. Klicka i "telezoom" till vänster bland alternativen så får du bara upp telezoomobjektiv till Nikon. Går tyvärr inte att söka på brännvidder eller pris men därefter är det ganska enkelt att hitta de som matchar, det är inte så många.
mvh Martin
#2: Jag är inte så kunnig, är nybörjare, kan man säga. Men självklart vill jag ha ett bra objektiv. ett dåligt vill man ju inte ha :)
Tack!
_Kram Evelina
_
När jag hade Nikon hade jag ett 55-200 (trodde det var 55-250 men hittar inget sådant).
Inte helt säker men tror det var detta jag hade. Det var ok som nybörjarteleobjektiv, men man skall vara medveten om att ljusstyrkan inte är den bästa och att jag tyckte den var rätt långsam i AF på en Nikon D40. Som sagt inte helt 100% säker på att det var den med det var kit-telet som följde med och det bör ha varit den.
mvh Martin