Minneskort
Kan man använda ett minneskort hur länge som helst, eller hur mycket tål ett smartcard att raderas?
Bertil
Vilken sorts kort? Tror de flesta klarar sig så länge som du använder dem dvs efter 5-6år när ett nytt likadant kostar en hundring eller två kan det kanske vara idé att byta. Man kan ju alltid ha otur och få ett som går sönder tidigare dock. Skulle gissa på att ärgadekontakter är den största risken.
/Mattias
Har för mig att minneskortets celler slås ut då och då under användning. Att 2 Gb efter 10 år är 1,97 Gb istället exempelvis. Men kortet känner själv av vilka celler som är dåliga och stänger av dem.
Haft ett minneskort som pajat en gång. Märke PNY 133x. Bilden var fastbränd och gick inte att formatera. Tre veckors tjatande hos återförsäljaren innan jag fick ett nytt. Men minneskort sjunker så i pris.

Många tack för svaren.
#1 Jag har 2 SanDisk Compactflash ultra 2, 4.0 gb.
Bertil
Ok, jag har också det 4G kortet samt ett Ridata 8G CF. Kör man hyffsat kända märken är det nog inga problem med trasiga kort men man kan ju alltid ha otur. Är väl "livstids garanti" på de korten?
/M
#3 enligt Scandinavian Photo mfl fotoaffärer så är det ett riktigt bra märke som man bör kunna lita på.