Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 3940 ggr
Loggan99
2012-11-09 16:14
0

Coola bilder!

Jag är en tjej med ganska dålig fantasi och undrar om nån kan hjälpa mig att komma på en bra ide! Glad Jag har en hund som jag kan fotografera men har tagit ganska många bilder på han men blir nästan aldrig nöjd så om nån vet vad jag kan ta för bild hjälp mig! Oskyldig

emmajensennn
2012-11-09 16:22
4

Om hunden gillar tex pinnar, kan man stå beredd (ganska svår utmaning) eller be nån annan (lättare) att kasta upp nån pinne eller nått .) Kan bli ganska coola eller roliga bilder med flygande hundar ;)

Här ser du ett exempel på flygande hund (var inte meningen att ha med Xerox i bilden, han bara kom flygandes när jag tog kort på Cima) ^^

P.s bilden är suddig, jag vet :P

sen kan det bli kul med springande hundar också ;)

Sedan förutom hundar, kan man fota andra djur ^^ handlar  bara om att ha kameran på rätt plats vid rätt tillfälle…

Nää, nu ska jag inte bildbomba mer xD

You can't make a rainbow without a little rain

Loggan99
2013-02-25 10:31
0

Haha jätte fina och roliga bilder! 🙂

texasmamma
2013-02-25 21:45
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan testa att ta bilder på sånt som finns hemma. Det är roligt och spännande att experimentera och man lär sig otroligt mycke'.

Djur av alla olika slag är mina favoritmotiv men det är skoj att pröva annat också.

Om du vill kan du titta i min blogg så kanske du får fler idéer

http://piasbilder.wordpress.com/

JNN
2013-02-26 06:38
0

#3 Det här här bilder i min smak! Mycket fina, det är ju otroligt vad man kan åstadkomma med så relativt enkla medel. Har försökt med liknande saker tidigare, men har haft lite idétorka i slutet…

Du hade en hel del fina bilder på bloggen också!

JNN
2013-02-26 06:53
0

#1 Det här var ju lite roliga ögonblicksbilder, perfekt tajmade!

texasmamma
2013-02-28 16:58
0

#4 Roligt att du gillar bilderna och ofta är det väl så att det enkla vinner i längden. Jag har haft en längre fotofri period men lånade sonens kamera och fick då tillbaka lite av lusten

Jessicahagstrom94
2013-02-28 17:49
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katter brukar göra att jag får inspiration till roliga & coola bilder tack vare att det är så lätt att få dem att leka och när dem inte vill leka kan man alltid fota närbild på ögon eller nos osv. :) 

Är man beredd med kameran i rätt sekund kan det bli helt underbara bilder på djur! annars gäller det att knäppa fler bilder tills man får till den där "wow-bilden" som gör att man vill fortsätta - för fotar man inte får man ju heller inga coola bilder. :)