Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 636 ggr
TildaLinge
0

blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom detta är en utav mina bästa bilder så vill jag ha hård kritik, jag vil lära mig !

Bjornen
0

Det är en fin bild på rosen, men bakgrunden är för rörig och ögat ser inte rosen eftersom fokus kommer mera på bakgrunden.

Adobe
0

Varför valde du att fota rosen uppifrån?

Bertil

TildaLinge
0

Jadu, det var en bra fråga. Jag tyckte vell att det såg bäst ut så

Adobe
0

Tror att du gärna ville ha med bakgrunden och därför valt att fota ovanifrån. Själv skulle jag också valt platsen, men valt en lägre ställning och låta rosen bli mer synlig. Men du vet det här med att smaken är olika…

Bertil

Adobe
0

Varför inte fota så att det vita dörrfodret fått bli bakgrund och att låta rosen hamna något till vänster i bild.

Bertil

TildaLinge
0

Okej, tack

TildaLinge
0

putt

CarlS
0

Du kan också försöka ta en lite "intimare" bild på rosen. Kanske med ett stänk av vatten..Gärna en timme innan solnedgång så du får lite "liv" i bilden..

Hälsning
//CarlS, Sajtvärd för svensknatur.ifokus.se

CarlS
0

Här två till med "Daggstänk"

pyrst
0

Hejsvejs!
For mig kanns bilden livlos och ointressant. De olika roda/bruna fargerna klashar, och den betong graa marken bidrar till att den kanns trist. Ga in narmare pa rosen, anvand en vattenspruta for att fa lite mer dimension och stall den i ljuset.

TildaLinge
0

putt

KickanW
0

Som de andra sagt, lite dålig skärpa och så är det lite tråkigt att rosen är så långt ifrån. Prova beskära lite "konstigare". Kanske rosen inte ska vara i mitten? Kanske vasen inte ska synas utan bara blomman och lite blad? Sen tror jag du tjänar på att höja kontrasen lite också.

miksor
0

Skulle jag knäppt den bilden så defintivt att jag hade tagit den strax ovanför för ögonhöjd jämfört med blomman och lagt fokus på blomman istället för bakgrunden vilket det inte är i detta fallet.

AndersE
0

Det är lite kul med alla linjer - väggpanelen, dörren och stjälken som går åt samma håll. Diagonalerna är också kul. Du kanske kunde placerat rosen mitt i mötet av "möteslinjerna" mellan väggar och golv?

Jag tycker bilden har två brister - dels att färgerna inte fungerar tillsammans, dels att rosen tar för lite plats.

Jag lekte lite med bilden…

TildaLinge
0

Jag kanske ska tillägga att bilden är inte rörd i photoshop för jag har inte sådant program på den datorn, lägger in en bild p åden när jag har fixat den klart

TildaLinge
0

Nu kommer den fixade bilden blev ganske nöjd vad tycker ni ??

TildaLinge
0

putt

TildaLinge
0

putt putt

[mingdie]
0

#17,18. Sluta putta.

Eddie

TildaLinge
0

vill ju ha kometarer

AndersE
0

#20 Jag tycker du har fått många kommentarer - som du inte verkar bry dig om. Det som är intressant är väl en diskussion - inte att bara begära in kommentarer?

Puma77
0

Ta åt dig av tipsen i ovanstående inlägg o ge dig ut igen o försök hitta nya bilder med tipsen i bakhuvudet. Gå ner på djurs/växters nivå o ta ur olika vinklar.

//Pia