Hur ominstallerar man en Nikon D3000?
Hej. Hur ominstallerar jag min Nikon D3000? Jag fick inte med någon manual till den när jag bytte den. Skulle vilja ha en förklaring på hur man ominstallerar den. För den underexponerar!

Nej, man ominstallerar ingenting i en kamera. Ibland kommer ny firmware, som man kan uppgradera, och det finns i så fall instruktioner om hur det ska göras, men normalt låter man kameran vara som den är. Om det är fel på den, så lämnar man in den på reparation, men det har knappast konstaterats vara fel på din kamera.
Se till att skaffa bruksanvisningen till kameran. Du behöver den.
Det finns två knappar på kameran som kan användas för återställning, och det finns också ett menyval för återställning. De två knapparna återställer inte allt, bara de personliga inställningar som är gjorda. Om man återställer i menyvalet blir allting återställt.
Knapparna som man återställer med är märkta med grönt, och den ena sitter nära avtryckarknappen, den andra någonstans till vänster bakpå. Man startar kameran, och så håller man in båda knapparna samtidigt, flera sekunder, så återställs alla inställningar.
Här kan du hämta manualen
http://www.nikonsupport.eu/europe/Manuals/gdfeporytg/D3000RM_se.pdf
Värd för Pensionärer