Djurfotografier igen :)
hehe blev visst en del bilder :P men kul att visa upp ju :D

va fina bilder =D färgstarka och klara =) mycket bra jobbat!

Underbar bilder med bra skärpa & fina motiv allihopa!
Min favorit blev #0, så otroligt söt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
tack så mycket :)
Det finns en hel sajt med inriktning på djurbilder:
:-)
Vänliga hälsningar
Niklas
jo jag upptäckte det strax efter :P

#23 emelie. En helt underbar bild.
#28 Tack! 

Det finns en site där ni kan posta era djurfoto. Om ni ska posta djurfoto här ska fokus vara att få kritik på en fotografisk aspekt. Inte bara lägga upp en djurbild.

fel:P
Till bildofoto: Var det fel av mig att lägga ut dessa 3 bilder. Kände mig träffad då din kommentar kom direkt efter mina bilder (Är helt ny här). Är faktiskt ute efter kritik på 3 olika motiv.
Nej cama jag tror inte det var riktat till dig så utan kanske uppmärksamma på att det inns en sajt för djurfoton. Vill man ha kritik o kommentarer på sina bilder är det bra om man inte lägger upp för många heller. Du var ute efter just kommentarer o kritik så i mina ögon har du inte gjort något fel.
Ska titta på dina bilder strax;) återkommer:))
//Pia

era illrar är verkligen jättefina.. vi har en på skolan, men den luktar skunk! luktar era också så illa?
#31 gillar färgerna o att du fått blicken på hästen klockrent i mina ögon. Klar o fin bild.
#32 haha denna gillar jag. Underbar helt enkelt, lyser glädje o lek om deno kolla in ögat på den vänstra hunden med. Får mig verkligen att le.
#33 Gillar även färgerna i denna men något är det, kan ine säta fingret på det. Kanske är det beskärningen eller linan. Hade nog gärna velat sett mer luft runt hästen i alla fall.
Annars kanonfina bilder.
//Pia
Tusen tack, uppskattar verkligen kritiken. Vill lära mig allt och tar till mig allt, vet bara inte om jag är på rätt forum. Jag bara älskar fota djur o då helst i action, men tar även mkt porträtt. Bilden #32 med hundarna är en av flera som jag tagit men just den säger så mkt.
Den första #31 är en av flera hästporträtt som jag tagit. Bilden#33 är tagen ner i storlek och har även ljusat upp den en aning, annars inget mer.
Vill även dela med mig av lite fler där jag söker kritik.
Har nyligen köpt mig ett stativ som jag använder mig mycket av då jag tar bilder m. rörliga motiv och på avstånd men även många porträtt.
Å en klassisk bild på schäfer. Det jag tycker du fått till här är att den inte rakt av är i profil vilket kan göra hunden lite platt. Du har fått med den lite snett framifrån med så det blir lite mer djup. Inte för mycket o inte för lite i mina ögon, precis lagom.
Älskar själv att fotografera djur en blir mest insekter som det är just nu. Själv har ja inte hållt på så länge heller.
//Pia

Cama: Det var mest att uppmärksamma de som bara slånger upp bilder på sina djur och berätta att det finns en Djurfoto sida.
Skriv också gärna vad du vill ha för kritik. Undrar du om din komposition är bra eller har du problem med en viss typ av motiv. Ställe en fråga till oss som läser.
"Är det rätt vinkel?" "Hur kan jag göra för att förbättra mina bilder på Illrar?" eller liknande…
Och till alla Lägg ut en bild i taget det är mycket enklare att ge kritik till en bild i taget…om det inte är en bildserie dvs där man undrar om de passar i serie och vill ha kritik på helheten…
#42 Härligt, tyckte själv att bilden kändes riktigt rätt. Vill hitta mer hos ett djur än "rakt upp o ner". Tack.
#43 Förstod det sen, när jag började bläddra runt på alla otroliga sidor
Blev bara lite impulsiv. Har även lite svårt att formulera då jag inte riktigt vet olika termer som används
Nu tror jag att jag börjar hitta här på sajten, fl´t

Cama: Ingen fara alls. Det är kul med fotointresserade och ju fler som delar med sig desto bättre…

Låser den här tråden. Vill ni bara visa upp foton på djur utan någon som helst kritik hänvisas ni till djurfoto.ifokus.se.
Vänliga hälsningar
Alexander, Sajtvärd, Foto iFokus
PS: Vid oklarheter nås jag via PM.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson