Kritik, jättegärna
#0 Tyckte jag var väldigt fin! Fin skärpa o fin att hästen glänser sså, men kankse att gräset känns väldigt ljust (?) xo jag vet inte riktigt, är ingen expert ;) fin i allafall!
#1 Jo, den känns lite mörk på dator med, men har sån jobbig skärm så man inte vet hur mörka/ljusa bilder är O.o
#0 Fint foto. Tyvär lite över exponerat.
#1 Den gillar jag. Du har fångat ett fint uttryck på hunden.
Eddie
Tack så jättemycket för era svar. Undrar lite försiktigt då jag fortfarande "leker" mkt med kameran, kan nämligen inte alla funktioner ännu. Har för mig att jag ställde ett relativt högt ISO (#0) kan detta ge överexp.?

ISO ökar ljuskänsligheten hos kameran och bör bara höjas då det är riktigt dåligt med ljus.
ISO bör du ha så lågt som möjligt, för att få så brusfria bilder som möjligt.
Bländare och slutartid ( de två viktigaste sakerna att lära sig om ) kan du använda för för att korrigera exponeringen.
Kolla till exempel några av artiklarna på Fotosidan.se för att få ett hum om de sakerna.
Pellepiano gav dig ett bra svar. Kan tillägga att om fotot blir överexponerat så behöver du antingen ha kortare slutartid eller mindre bländar öppning vilket är samma som större bländar tal. Om du hade tex. en bländare på 5.6 så kanske du kan öka till 8. Om slutartiden var 1/125 så kanske du kan höja till 1/250.
Eddie
Tack för era svar. Det är just den biten med inställning av bländar/slutartid som jag har mest problem med. Ska testa mig fram.