Alla hjärtans dag-tårta
Jag har gjort en tårta igen och ja, jag har snöat in fullständigt på att täcka tårtor helt med strössel. Skulle jag låta min insnöade hjärna få spela fritt så hade jag nog tapetserat en fondvägg med guldströssel. Så förtjust är jag alltså.🙂
Här bjuder jag iaf på en bild. Jag är nöjd med den här bilden. Men tror att jag kommer att få lite kommentarer om den där assietten som ligger lite galet i bilden. Men det är som det är. Kanske kan jag lära mig att klona bort dom där slarvgrejerna som jag ofta gör?
Finns massa fler bilder på http://bakministeriet.blogspot.se/2013/02/alla-hjartansdag-tarta.html#.UR0w0aVg9H8. Receptet finns också där för den som är sugen på att göra en sådan här tårta.
bakministeriet.blogspot.com
Den absolut snyggaste insnöade tårta jag skådat.. Värdig ett bröllop ju!
Jättefin! 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Du gör ju jättefina tårtor och får till bra bilder på dem också.
Måste bara få ställa en dum fråga. Är det inte svårt att skära tårtbitar från så höga tårtor?
Värd för Pensionärer
Åh vilken underbar bild! 🙂 Detta är enligt min uppfattning din bästa bild hittills - tror jag, för du visar ju många fina bilder! 🙂
/Désirée
#1 Tack så mycket. Ja, jag har hört innan att mina tårtor passar bättre på bröllop än att sitta och glufsa i sig på en fredagskväll istället för chips.:-) Men jag gör tårtor och fotar dom för att det är så himla skoj. Förhoppningsvis kommer jag kunna ta emot beställningar snart.
#2 Tack till dig också! Nej, det är inte så svårt att skära sådana höga tårtor. Dom jag gör är väldigt stabila så det brukar bli snygga tårtbitar (om jag inte hetsar det vill säga). Ett tips om man tycker att det är svårt att skära snygga tårtbitar är att värma kniven under varmt och sedan torka den noga. Värmen gör att kniven nästan glider genom tårtan. Det var ingen dum fråga alls. Man kan inte veta sådant intuitivt!
Tack Desk! Jag lägger ut den på matlust i fokus också så klart.
Superläcker tårta! Du har väl aldrig utkörning till Stockholmområdet? Då kan jag oxå ha 3-dagars fettisdag i helgen!
#6 Nä, jag bor ju i Malmö så det blir ju lite långt att åka. Men Jag har ju lagt ut en massa recept och tutorials på bloggen. Tror dom recepten skulle räcka till en tre fettisdagar. 😃
#7 Jag får kolla in där igen och se, om det finns nåt man skulle klara av. Annars får ungarna hjälpa till!
#8. Jag har precis fotat färdigt lite kakor som jag gjort. White chocolate chip cookies som jag smaksatt med lavendel. Dom är VÄLDIGT enkla att göra och helt galet goda. Jag kommer att lägga ut recept plus bilder på bloggen senare. Ja, jag lägger väl ut ett foto här också.

Jag gillar idén med en strösslad fondvägg, men jag tror att den kan göras mer stimulerande att se på om man gör den som en mosaik med mer än en färg på strösslet, kanske med någon slags motiv, abstrakte eller natuaralistiskt. Jag kan tänka mig att såna där små glaspärlor kanske funkar bättre än strössel, eftersom man måste kunna göra ren väggen om det behövs. Man kan så klart inte göra det med samma teknik som när man rullar en tårta i strösseltråget, men idén är kul, jag tänder på den.
Ja, jag gillar den också och har spunnit vidare på den tanken. Jag brukar ju lägga ut mina tårtbilder på ett amerikanskt tårtforum. När folk lägger ut sina tårtor där så är det lite kutym att att alltid poängtera att allt på den underbara tårta man gjort är ätbart. Även om alla vet att det är ingen som kommer att äta dom där sockerblommorna man gjort eftersom det helt enkelt inte är gott.
Så då jag funderade lite så skulle det vara roligt att göra en ätbar vägg, spackla den med smörkräm och fästa strössel. Kanske göra lite fina kantdekorer och fästa lite fina sockerblommor på. Sedan fota den, lägga ut den på Cakecentral och POÄNGTERA att allt på denna väggtårta är ätbart. :-)
Det bästa vore om jag på riktigt skulle kunna sälja en sådan tårta till någon som ska gifta sig!
Hade varit lite kul att ha en bild där du har skärt i den också¨så man få se lagerna också. Men jag gillar verkligen bilden, men som sagt, är nyfiken på innehållet.
**MVH Cerrolyn
Cerrolyn: Det finns på bloggen. Här kommer länk: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/02/alla-hjartansdag-tarta.html#.UR5wBaVg9H8