Digital kamera
Jag har en digital minolta som jag fotograferade massor med innan, men nu har den tydligen gett sig och jag är i akut behov utav en digitalkamera då jag ska till bilmässan på elmia under påskhelgen.
Kan följande digitalkamera vara bra om man inte ska fotografera så mycket? Ska i princip bara ha den tills jag köpt min digitala systekamera (ska till fotomässan och kolla om jag hittar en).
Men tror ni att den är någorlunda bra eller bara skit?http://www.netonnet.se/index.asp?iid=67499
Tacksam för snabbt svar
Det är mycket svårt att se hur bra eller dålig en kamera är. Den har ingen optisk zoom så då får du röra dig själv istället :-)
Vidare är det så att när en kamera har nått 5-6 megapixlar så är det oftast optiken som sätter gränsen för hur bra bilderna blir. Det finns säkert en hel drös med sajjter som testar kameror med olika metoder. Testa söka på google efter kameranamnet och test eller liknande. Det brukar ge lite träffar. sidan www.dpreview.com har en hel del kameror testade.
Sen får du ju tänka som så att du får en mp3spelare tillsammans med en ganska trevlig andrakamera när du köpt din digitala systemare.