(L) Katt och ''himmel''
Den första är väldigt fin, mjukt men vackert ljus, fin bildbehandling och skön stämning. 
Den andra däremot är lite trist. Horisonten lutar och kompositionen känns ganska svag med stora svarta ytor och ett rörigt virrvarr av kvistar framför solnedgången, som i sig är fin och bra exponerad. Plus ändå för huset i nedre kanten, det gör kompositionen och bilden lite intressantare, men det borde ljusas upp lite tycker jag för att märkas bättre. De oskarpa kvistarna närmast kameran stör också lite, skulle helst ha sett allt innehåll i skärpa i denna bild.
Men som sagt, den första är alldeles utmärkt! Fint fotat.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#2 Tack så mycket! Ja jag gillar den, tycker att den är lugn av något slag.
Ja iförsig, ska tänkta på det till nästa gång! 
Tack så jättemycket! 
Nu ska jag vara väldigt tråkig och säga att kattbilden enligt mig är lite mörk och jag hade velat ha lite mer skärpa på ögonen, och bakgrunden känns "pixlig"
Jag tycker att bilden på katten som sådan är ok, vet inte om jag skulle säga mörk, men däremot vitbalansen tycker jag inte känns bra. Tycker att det vita på katten och björken är lite för rosa.
Men du kanske har redigerat bilden för att du ville ha den så, och då är det ju en annan sak, men för mig blir det på nåt sätt onaturligt.
Sen bakgrunden, den skulle jag nog vilja ha en aning mer oskarp, den är lite grynig nu, men skulle passa bättre om den var mer suddig. Kan ju bero på att bilden är krympt.
Bild nr 2 har jättefina färger tycker jag, men har nästan för mycket av dom mörka träden i blickfånget. Och som JazzBass säger borde kanske huset ljusas upp lite, eller då inte varit med alls. Men skärpan ser ut att vara bra, man kan ju t o m se trädtopparna långt borta i bakgrunden!
Snyggt !