Barn

#1 okej tack.. jo jag hade underexponerat ganska kraftigt pga att det var så ljust, de gick på själva hästarna som var en bit ifrån, barnet var ganska nära…
det kanske går att redigera i php men det vill jag helst inte. dår är inte bilden min.. =/ =)

#4, =) vi får skylla lite på vädret med, ösregn typ hela dagen och molningt, men lite underexponerad även den =/
De gör inget, jag tänker int eändra nåt i den =)
tack för kritiken i allafall =)
Dom blev lite för mörka. När du fotar barn så försök få med ansiktena och helst ögona. Dom behöver inte titta in i kameran men tjejen i andra fotot blir bättre pga att man ser ögonen.
Om du har svårt med att exponera riktigt så försök att mäta mot huvud motivet. Sedan förstår jag inte varför det inte blir din bild om du bildbehandlar i PS. Eftersom din kamera redan har gjort en bildbehandling efter att fotot är taget så ser jag ingen skillnad.
Eddie

#6, det var inte menat att jag skulle ta kort på barnen egentligen därför ställde jag aldrig om exponeringen.
jag tycker bara inte det är rätt att behandla en bild i photoshop, det blir inte original, det är sant att kameran inte fixar allt, men förr i tiden fanns de inga redigeringsprogram för sånt, varför använda sånt nu.. låt mig tycka som jag vill =)
#7 Naturligtvis skall du tycka som du vill men du har fel att det inte fanns redigeringsprogram förr. Om du bara visste hur mycket bildbehandlig som pågick i mörkrummen. Om du lämnade in en film till framkallning så gjorde teknikerna bildredigeringen för dig. Den enda skillnaden är att idag är det du själv som får göra det.
Som man säger "Inget nytt under solen".
Eddie

#8 jaha okej. men jag ville ha medelkritik på den inte så jättehård. fanns det inget bra alls med bilderna? de var ju faktiskt de första bildern jag tagit på barn? =)
#9 Jag är hemskt ledsen om du tog illa upp. Jag skrev nog lite luddigt men jag tyckte andra fotot var bra. Du har en fin scen med barnen som leker i sanden. Jag försökte bara ge lite konstruktiv kritik som att få med ögonen på barnen. På det andra fotot skulle det ha blivit bättre om du hade gått runt till höger lite och fått med bådas ansikte. Du skrev att barnen var inte huvudmotivet i bilden men jag antog att du fortfarande ville veta vad som kunde göra den bättre. Jag förökte också säga att det första fotot hade blivit bättre om du hade gjort det ljusare men du tyckte det var fusk.
Så jag ber om ursäkt att jag inte förklarade tillräckligt bra vad jag menade.
Eddie

#10 okej tack så mycket =)
självklart så var barnen huvudmotvien i denna bilde, men inte i alla andra bilder jag tog, så därför brydde jag inte mig om att ändra exponeringen..
ingen skada skedd , tack för kritiken, nu vetg jag iaf vad jag ska tänka på när jag fotograferar barn =)