Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 899 ggr
joheck
0

Kritik - Hundskall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Nu är jag här igen med en nytagen bild. Själv älskar jag den, men då är det ju min hund också ;) 

Ville höra vad ni tycker. Inga siden handskar behövs, va ärliga.

Bilden är redigerad och beskuren.

JNN
0

Förstår att du gillar den, hunden blev rätt cool, men det negativa är väl att du använt den inbyggda blixten. Ljuset blir lite trist då, och hunden får ett rött öga, som visserligen går redigera bort. Bakgrunden var kanske inte den bästa heller, men det är ju en ögonblicksbild… Blixten kanske var oundviklig här, men hur som helst fångade du ett häftigt ögonblick mitt i skallet!

joheck
0

#1 Jo den där förbaskade blixten ska då ständigt förstöra >.< Finns det nått annat man kan göra när belysningen är kass, eller är det bara att sätta fram en lampa som gäller, ja eller den dumma blixten då?

Själv tycker jag faktiskt att dom röda ögonen är lite häftiga. Han blir liksom en demonhund av nått slag ^^.

Tack för kritiken!, jag förstår precis vad du reagerar på och varför.

MagArne
0

Nu känner jag mig lite taskig men tycker den mest bara är stökig och känns som en dussinbild på hunden i fotoalbumet.

joheck
0

#3 Det behöver du inte känna dig taskig för! Alla har vi olika smak ;) Tack för din input!

Jessicahagstrom94
1

Haha såna här bilder är väl för härliga! Himla gullig hund och det där med att behöva använda blixt inne känner jag igen mig i.. Kan därför inte ge några tips visst, ljuset blir tråkigt och ögonen blir röda ibland, men sånt kan man ju inte rå för när man måste använda blixt. (eller ett dussin starka lampor..)

DesK
0

Ha ha ha vilken rolig bild!

Man kan komma ifrån blixtanvändning genom att använda stativ eller bönkudde. Vi fotar en hel del inomhus i dåligt ljus och vi har i stort sett aldrig blixten på, utan vi har kameran på stativet och kör på lång tid.

/Désirée

joheck
0

#5&6 Tack så mycket era kommentarer!

Ska tänka på det med nån typ av stativ.

papa-bear
0

sitter och skrattar för mig själv, för varje gång jag läst titeln lite snabbt har min hjärna sett "kritik hudiksvall"  

om det är för att jag bor i söderhamn, närmaste stad söderut, vet jag inte. 

joheck
0

#8 Haha, jag har lyckats få till värre kan jag säga

[peter54]
0

Jag tycker att bilden är rolig och "cool", men det där håriga bakom hunden gör att jag inte fattar riktigt vad jag ser innan jag dragit upp bilden ordentligt i storlek.

alexz_87
1

#2 för att komma undan den fula effekten (röda ögon och skarpt ljus) som blixten ger så kan du använda en matsked framför blixten och studsa ljuset mot en vit vägg eller taket, då blir ljuset mycket mjukare och ger inte röda ögon eller hårda skuggor :)

mvh Alexandra

Jessicahagstrom94
0

#8 Samma här!! läser hela tiden hudiksvall 

atlanta
2

Kan inget om foto så jag kan inte kritisera bilden men däremot bara älskar jag hunden, så söt och kul bild

joheck
1

Tack så mycket allesammans! Kul att det är fler som uppskattar bilden