En liten blå- gul cupcake
Här kommer en cupcakebild. Bilder och recept finns på: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/02/vanilj-lakrits-och-citroncupcakes.html#.URVKvKWZRH8
bakministeriet.blogspot.com

Jätteflotta, och tjusig bild. Det enda jag tänker är att det är synd att den som är i fokus är avklippt. Hade hellre sett att den andra inte var helt i bild.
#1. Tack för kommentaren! Jag är fullt medveten om att jag är ganska oaktsam då jag skär i mina bilder. Funderar på om man inte ska se det lite som att det vore min signatur? :-) Eller får jag helt enkelt börja öva!
Vilka fantstiska bakverk du gör!
När det gäller själva bilden så tycker jag du lyckats bra här, lagom oskärpa på bakgrunden och inget oskarpt i förgrunden som stör. Kan dock hålla med #1 om beskärningen. Gillar även hur du fått till ljuset på den här bilden. Sen är jag själv ganska insnöad på 70- tal så faten i bakgrunden gör mig avis :-) En jättefin bild som du ska vara nöjd med!
#3. Tack!
Först hittade jag dom gula assietterna på (dom som cupcakefaten står på) Emmaus och var bara tvungen att köpa dom då jag planerat detta tema länge. Ett par dagar senare hittade jag dom stora tallrikarna på Myrorna. Givetvis så var jag tvungen att köpa dom också. Nu har jag så mycket gammalt porslin och andra gamla grejer som jag använder i mina bakverksfotografier att jag nästan inte får plats själv. Trots att jag satt köpstopp på mig själv så trotsar jag det hela tiden. Jag bor nämligen emellan fyra bra secondhandbutiker och springer där var dag.
Superfin bild med bra skärpa. Dessutom så ser det väldigt gott ut oxå 
Allt lika imponerad av dig. Det enda jag har att anmärka på i denna bild är precis det som redan nämnts - balansen. Kompositionen känns lite "off", skulle hellre sett hela vänstra kakfatet, då hade bilden blivit behagligare att titta på.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#5. Tack! Dom var sjukt goda och jag gjorde alldeles för lite.
#6 Tack! Jag ska försöka tänka på det där med balansen tills nästa gång. Men då måste jag börja tänka på det redan när jag fotar. Annars blir så här.