Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 311 ggr
Fotord
0

Rapport från Madrid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För er alla som fryser i Sverige (och Finland). Här har det varit varmt idag (med Svenska mått). Jag har nästan lyckats bränna min kala hjässa.

Nåväl, jag är alltså här…

Fotord
0

…Jag fick några timmar över att strosa runt i stan och besökte den här fina platsen som några illvilliga personer beslutade att liva upp med lite bomber för något år sedan…

Fotord
0

Därefter dök det säkert upp lite flera av den här typen…

Fotord
0

Upprepande mönster finns det också.

Fotord
0

Säga vad man vill men Spaniorerna vet hur man väljer programledare (på tal om upprepande mönster). Ingen falsk blygsamhet här inte.
Det slår mig plötsligt att jag inte riktigt vet vad programmet handlade om. Dels för att jag inte förstår ett jota och dels för att min uppmärksamhet var delad.
Så svag är jag…

Fotord
0

På hotellet finns även min iBar. Jag är osäker på vad den gör men jag svär på att det är något Apple har kokat ihopa med Electrolux.

Fotord
0

Här är en bild från en hårt trafikerad ringled. Bilarna körde som galningar och 20% har säkert druckit. Tack gode G för att jag valde taxi framför hyrbil.
De där plastskydden var splittrade på sina platser. Det satt en navkapsel från en Fiat i en av dem

…en Fiat Toledo kanske eftersom det var just utanför… Toledo…

Fotord
0

Tillbaka från vägen. Det är är nog den roligaste bilden jag tog.

Det är på en gubbe som läser en tidning. Det skojjiga är att han sitter på en staty föreställande en gubbe som läser en tidning…
(ok, ok, ok! Statyn läser kanske inte utan snarare skriver. Jag valde dock noga vinkel så man inte ser det…). Tyvärr har någon satt upp antisjälvmordsstänger framför mannen som jag skulle fotografera, typiskt!

Det här är sista bilden så ni kan andas ut nu…

broderbluff
0

härliga bilder =) och trevlig läsning. Gillar verkligen ljuset på #2

Norrskenet
0

#7: Kul bild. Jag gillar också att på lite avstånd fotografera folk. Då är det bra att ha en 8x zoom. Den här bilden är från när jag åkte hurtigrutten. På däck satt ett äldre engelskt par, troligen ganska förmögna eftersom jag såg hans digitalkamera och en sådan kan jag nog bara drömma om.

Norrskenet
0

…. medans hon läste en bok om kungligheter.

Robert
0

Fotord, väldigt trevliga bilder. Nu antar jag att du inte har något redigeringsprogram med dig och du kommer kanske att beskära en del bilder hemma.

Stationsbyggnaden ser ut att ha varit en riktig utmaning vad det gäller exponering. Svårt val där.

#7, härligt taget, underkanten av bilden känns överflödig.

Robert

Fotord
0

Tack allihopa, 

#11 Det stämmer. Det närmaste jag har just för tillfället är Paint och det är kanske inte känt som världens mest kompetenta fotoredigeringsprogram. Det finns en gammal version av PSElements på datorn men tyvärr råkar den hänga sig varje gång man försöker spara…
Stationsbyggnaden är en av tre bilder jag tagit med gaffling. Jag över och underexponerade ett par steg för att sedan sammanfoga. Då får vi se om kameran varit stilla eller inte :-D