OT: Bygga hemsida, var?
Hej!
Egentligen kanske den här tråden hamnar i fel forum, men det känns som att det kan finnas rätt så kunniga människor om detta ämne, så jag har märkt tråden med OT och nu gör jag ett försök!
Tänkte att jag kanske, nu eller någon gång i framtiden, ska bygga en hemsida där jag kan publicera bilder som jag har tagit. Så att jag både kan ha en portfolio, ett arkiv etc. Kan tänka mig att flera av er har det här, så jag undrar:
1) Vart startar man någonstans? Är helt nybörjare på hemsidor, är bara van att moderera min blogg (dressyrelini.blogg.se), där jag ändå inte har lagt manken till om man säger så. Tipsa gärna om både gratissidor och betalsidor!
2) Har ni några bra starttips? Eller övriga tips kanske, gällande vad man ska tänka på och så?
MVH Elina
Kan tipsa om one.com.
Billigt och det webbaserade verktyget för att bygga sidorna med är rätt enkelt att jobba i.
Sen har de en rätt bra chat-support om nåt är svårt.
Danska web10 har flera olika paket och en bra support och de är rätt billiga. Fördelen med att välja ett webbhotell som man betalar för är att man slipper reklam på sin sida
När man ska börja bygga en hemsida så är det bra om man sätter sig med papper och penna och gör en skiss hur man vill att den ska se ut + skriver stolpar på allt man kan komma på som ska vara med. Tänk också på att du löper risk att få bilder stulna och hur du tänker hantera det.
/Désirée
weebly.com
Använder jag. Finns både som gratis eller med lite fler funktioner i en billig betalvariant.
Enkelt att använda också utan några särskilda kunskaper.
Värd för Pensionärer

Gratis är det på www.wix.com med färdiga mallar.
Oj vad ni har skickat många förslag! Tusen tack, vad snälla ni är!!! :) Ska ta mig en titt på alla sidor alldeles strax!
#2 Tack så mycket för dina bra tips, ska absolut tänka på det!