Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 423 ggr
Bullan
0

Vad tycks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fotat Rosån här i Rosvik. Har ändrat lite i skugga och högdagrar och färgmättnad i CS2.

Lägger denna i kritik för nybörjare:) …men ge gärna konstruktiv kritik.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

[mingdie]
0

Jag tycker den är för hård körd i PS som har gett ett lila sken som inte fungerar för mig. Jag skulle nog vilja ha den med lite mer naturliga färger. Annars gillar jag kompositionen av bilden. Man känner att det är en skön sommar dag.

Eddie

Bullan
0

Fast det skenet kommer av att bilden är tagen ca 21.00ttt på kvällen. Solen står lågt då och det blir lite annorlunda ljus, jämfört med på dagen. Det brunröda på björkarna lyser upp och därav det lilaaktiga ljuset. (solen lyser ju i princip dygnet runt här där jag bor).

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

sumpen
0

lite för mkt färger tycker jag, får man se originalet? =)

Bullan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok…orginalet!

[mingdie]
0

När jag tittar på orginalet så finns det ingen lila färg med. Jag vet inte vad du har gjort men eftersom fotot är lite överexponerat så skulle jag bara försöka öka kontrasterna lite och kanske mättnaden en aning men inte mer.

Som det är så ser faktiskt orginalet bättre ut.

Eddie

sumpen
0

orginalet är bättre =) något överexponerad som eddie säger.. =)

Bullan
0

Tack för kritiken. Kul att folk tar sej tid att kommentera…och man lär sig så mkt med att få kritik på bildernaSkrattande

Jag tycker det är jättekul med CS2…men ska nog försöka vara mera diskret i redigering av naturbilder…människor och djur…är faktiskt lättare.(tycker jag)