Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 580 ggr
PretenderX
0

Student

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen var jag och fotade en student och så här blev resultatet.
Jag vill ha så mycket kritik och tips som möjligt, så jag lär mig något av det här.

Mer student bilder av henne hittar ni här -> www.najsfoto.se
Om ni vill får ni gärna tycka till om de också.

Mvh Andreas

Norrskenet
0

På vissa av bilderna är bakgrunden väldigt "orolig"- Tänk på det.

Isak
0

Kan hålla med #1 om att bakgrunden var rörig. Kan skulle satsat på lite kortare skärpedjup. favoriten var becca5. Trevlig miljö där skärpedjup var bra.

Hälsningar

Alexander

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

jennyni
0

Tycker bilderna är bra, men det finns såklart saker man kan göra bättre. Men övning ger färdighet:)

[mingdie]
0

Välkommen hit Jenny. Jag tycker att bilderna blev bra. Naturligtvis kan man alltid bli bättre men som helhet har ni lyckats bra. Man ser att många av fotona var tagna i starkt ljus och där tycker jag att ni lyckats bra med balansen. Att bakgrunden är lite orolig tycker jag inte gör något i detta fallet eftersom det är en student i den härliga Svenska sommaren som avbildas. Det behöver inte vara en enhetlig bakgrund och i det här fallet ger det ett härligt djup i bilden.

Det enda jag skulle vilja peka ut är att horisonten inte är rak på ett par av fotona. Detta kan enkelt fixas i PS. Av dom nya fotona så gillar jag den med champagne glasen. Sedan är det inte snällt att ha med fotot med den fina jordgubbs tårtan när man sitter här mitt i vintern.

Eddie

pellepiano
0

Man kan tro att hon står i en grop =)

Ibland kan man få mer fokus på modellen genom att göra en vinjettering så det blir lite mörkare i kanterna. Kan vara bra på en sådan bild med så mycket detaljer i bakgrunden. man ka oxå använda ett mindre skärpesjup så bakgrunden hamnar lite ur fokus medans modellen är skarp. Sånt är tjusigt.