Söker en bra kamera!
Hejsan! Jag letar efter en kamera och vet inte om jag kommit i fel forum? Säg till isåfall, men jag kan ju ändå berätta vad jag söker :) Jag är ute efter en bra kamera som kan ta bra bilder och har bra kvalité. Jag går på agility med min hund och tar ibland foto så därför vill jag också ha en kamera som tar bilder snabbt. Men jag vill inte lägga för pengarna på en kamera just nu.. Så en bra kamera som tar bra bilder för "lite mindre" pengar:) Tack i förhand! Mvh, Maria
Med vänlig hälsning, Maria
Rätt forum är det men det är inte kameran som tar bilderna, utan den som håller i kameran! Även kvaliteten på bilderna avgörs av den som håller i kameran, då det finns inställningsmöjligheter i de allra flesta kameror på marknaden. Sen är det bra om man sätter ett pristak i en sån här fråga och vidare om man vill ha en kompaktkamera eller en systemkamera. Det är också bra om man talar om vad man hittills har fotat med!
/Désirée
#2 bra kamera, men Nasse.Basse skrev även "för lite mindre pengar" kan omöjligt tänka mig 17 000 då ;) Hur mycket pengar kan du tänkas lägga? :) så kan man ju ge tipsen utefter det, mycket enklare om man vet hur mycket pengar du har att röra dig med :)
Jag hade tänkt mindre än 17000 men tack ändå #3 jag ska kolla med pappa så jag behöver inte hjälp längre men tack alla för hjälpen❤
Med vänlig hälsning, Maria
17 000 är inte mkt för en bra kamera.
Nej det är de ju inte, men nu tar jag hänsyn till att hon är 13 år och kanske inte kan lägga 17 000 kronor för en bra kamera…
Dessutom var dem 17 000 bara för huset, tänk sen att hon ska ha till ett objektiv också, så går dem pengarna direkt upp på 20 000 lappen.
Jag läste bara vad som står i #0
Jag är ute efter en bra kamera som kan ta bra bilder och har bra kvalité.
Står inget om åldern där.
Men de står även för "lite mindre pengar" i slutet. Då slog det i alla fall mig den tanken att gå in och kolla #0 profil för att ha någon hum om ålder och dylikt, för de säger mycket direkt om vad i pengaväg, (iaf i detta tillfället.)
Jag attackerar inte dig på något vis, jag bara tycker att sitta där som vuxen man och säga en bra kamera för 17000 lät lite galet. Alla har inte dem pengarna precis och dessutom, det är hennes första system, inte tusan köper man de dyrare då bara för att det är "bäst".
Bättre med ett billigare hus till en början och sen satsa på bättre objektiv.
Mindre pengar än vad?
Canon 6D kan vara en bra uppgradering för den som redan har en systenkamera och någorlunda behärskar hantverket
MEN
Canon 6D är ingen bra kamera för en nybörjare som behöver fråga på detta vis och som kanske inte vill lägga så mycket tid på att lära sig det fotografiska hantverket, och desutom inte vet om man kommer att ha foto som DEN stora hobbyn.
Detta alldeles oavsett om man tycker det är mycket eller lite pengar.
Värd för Pensionärer
Det var ju det jag frågade TS om, men sen svarade hon ju att de inte behövdes mer hjälp men att hon tacka för svaren. Finns inget mer att diskutera nu
#12 Kan bara hålla med där! Tänk så finns inte ens intresset kvar om ett år.
Det står heller inte i inlägget att personen är nybörjare.
Nej det står det inte men TS skriver
"Jag är ute efter en bra kamera som kan ta bra bilder och har bra kvalité"
tycker du det låter som en van och tekniskt kunnig fotograf för vilken en 6D är ett bra alternativ?
Detta hindrar förstås inte att hon kan komponera och få till bra foton och detta med en kamera som passar hennes tekniska kunskaper.
Värd för Pensionärer
Om en viss kamera, oavsett vad den kostar och vilka andra egenskaper den har, är ett bra alternativ för en viss person kan enbart den personen svara på.
Jag svarade helt enkelt bara på frågan, -Jag är ute efter en bra kamera som kan ta bra bilder och har bra kvalité.