Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1204 ggr
Kakaokaka
0

Canon eos 1100D

Vet någon om Canon eos 1100D är bra? Funderar på att köpa den men släktingar säger att jag ska ta någon dyrare än 4000kr kamera. Håller inte riktigt med dem eftersom jag har sökt upp fakta och kollat på youtube, den verkar bra och en helt hyfsad första kamera.
Men jag har inte hört någon kunnig's åsikt. Om den inte är 'bra' vet ni någon billig systemkamera under 6000:-?

*Visste inte vilken grupp jag skulle sätta tråden i*

leemland
0

Det är en bra nybörjarkamera! 
Hur kunnig är du inom foto? Vad fotar du?

Men ja, jag tycker att det är en bra förstakamera. Och enligt min syster(som har en) är det en bra kamera :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kakaokaka
0

#1 Är en nybörjare, har gått på klubbar efter skolan några gånger och vet sådär om kameror. Har en gammal systemkamera som tar väldigt Oskarpa bilder?, och på något sätt så har den slutat fokusera (?) Sedan har jag också en digitalkamera som jag har använt i ca 2 år. Nu har den börjat tjorva och vägrar slå på sig, därför känns det som om jag behöver en ny!

Kakaokaka
0

1# råkade hoppa över frågan om vad jag fotar. Jag fotar mestadels på sommaren eftersom jag reser till andra sidan Sverige varje sommar, naturbilder och mycket utomhus. Får hem två katter i Februari så jag kommer väl fota dom också. :P

leemland
0

#2 Okej. :) Jag tycker du kan satsa på en 1100D.

Men gå till en affär och ta på kameran, (och andra kamror). För då får du ju lite känsla om den också :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kakaokaka
0

#4 Jo jag tänker nog fara till Elgiganten och kolla runt lite den här veckan. :)

denstore
0

Jag har en 1100D, som jag tycker är en utmärkt liten kamera. Klarar faktiskt av att göra det mesta, och har inga uppenbara svagheter.

Kakaokaka
0

#6 Kan den filma och zooma in också? :)

leemland
0

"Zooma" gör du ju med objektivet så att säga..

/ J 

Kakaokaka
0

#8 Vissa systemkameror kan inte det. :P

Dors1
0

#9 , vissa objektiv går det inte att zooma på, t.ex. 50mm, för att det är ett fast ojektiv, om det var det du tänkte på ?

leemland
1

#9 Hur menar du? :S
För zoomen på systemkamror är ju objektivet. Visst har du ett "fast" objektiv ex 50mm så går det ju inte att zooma med, men har du ex kitobjektiver 18-55 så går det ju.

/ J 

DesK
0

#0 Jag har bara hört gott om EOS 1100D, det lär vara en bra och trevlig kamera.

Till er som diskuterar huruvida det går att zooma med en kamera, så kan jag säga att det går med alla kameror! Dels kan man sätta zoomobjektiv på alla systemkameror och dels kan man zooma med fötterna när man har fast objektiv..

/Désirée

Kakaokaka
0

#12 En lärare som har klubben för kameror hade en som det inte gick att zooma in på när man skulle fota, testade själv den och nä, det gick inte. :P

leemland
0

I så fall så måste det vara ett fast objektiv han hade på den #13. :P Systemkamror funkar inte som vanlig digitalkamera när det gäller zoom …

/ J 

JNN
0

#13 Precis som leemland beskriver så måste det ha varit ett fast objektiv, med endast en brännvidd, t ex 50 mm. Om du har ett 18-55mm objektiv går det zooma mellan 18 och 55 millimeters brännvidd.

Kakaokaka
0

#14 och #15 Så måste det vara, är som sagt nybörjare. Glad