Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1118 ggr
Trongutten
5

(H) Fågel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha krititk på dessa två bilder på en fågel. Fågeln hade flugit in i ett fönster, så den var lite omtöcknad när vi satte upp den på ett räcke, därav kunde jag ta massor av bilder medan den satt stilla.

Canon EOS 450D, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Trongutten
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är den andra

/ Josefin

JazzBass
0

Väldigt fina bilder tycker jag! Kunde kanske blivit ännu bättre med lite mindre bländare, men bilderna har naturliga färger och kontraster, och är mycket bra komponerade tycker jag. Bra skärpa också bortsett från att skärpedjupet som sagt är lite i kortaste laget. Fint fotat! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Jessicahagstrom94
0

jag tycker bilderna är jättefina, möjligt att det hade kunnat vara lite mer skärpa på mer av fågeln på bild ett :) men jag gillar såna här bilder, det blir så fint med skärpedjupet!

Trongutten
0

Tack så mycket! Ja jag tänkte också på bländaren i efterhand, men då var det ju lite försent att ändra.

/ Josefin

LFCFredda
0

Jag gillar också det korta skärpedjupet. Svårt att få det när man sitter på långt håll vilket oftast fågelfoton är tagen från. Bra jobbat.

Trongutten
0

Tack så mycket! :)

/ Josefin

uffelarsen
0

Din första bild är det något intressant med, den är inte vad jag skulle kalla en typisk fågelbild men man kan inte låta bli att titta en gång till på den och undra lite över vad den håller på med och vad tittar den på osv osv, en sådan bild är för mig riktigt bra men kanske inte för sig själv utan i en bildserie på 3-4 st . Skärpedjupet är helt kanon för mig då jag inte ser din fågelbild som en artbeskrivande bild utan mer som en ögonblicksbild. Bild 2 är också riktigt bra, den skulle kunna funka bra som ett fågelporträtt på väggen.