Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 839 ggr
Sarah!
2013-01-07 16:03
1

Frågor!

Hej! Jag funderar på att köpa en Canon EOS 600D. Har hittat ett bra paketpris på http://www.dustinhome.se/product/5010659828/canon-eos-600d-optik-ef-s-18-55-is-ii-ef-50-1-8-ii-photoshop-vaska-16gb/

Och jag undrar om man får två objektiv med då det är två st på bilden, men är jag kolla längre ner där det det står om produkten ser jag bara att det ena objektivet står, eller är det jag som inte förstår kamera språket och ser helt fel?

Men iaf om man kollar på länken som man ser man att det står två olika namn på objektiv så det borde väl vara två? Om ni förstår vad jag menar. Det står såhär när man sparar hemsidan på favoriter: CANON EOS 600D + OPTIK EF-S 18-55 IS II + EF 50-1.8 II + PHOTOSHOP + VÄSKA + 16GB  Dustinhome.se

Det är ju två objektiv, även fast jag inte kan se det i beskrivningen av kameranObestämd eller har jag fel.

Och jag undrar också vad objektiven är bra för dvs. porträtt eller sånt.

Tacksam för hjälp!Skrattande

Vet inte om jag satte inlägget i rätt grupp eller ej

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

LFCFredda
2013-01-07 19:25
0

Det står då klart och tydligt i rubriken att du får båda objektiven med.

Inkanyezi
2013-01-07 20:08
1

Enligt rubriken är det två objektiv. Det ena, EF-S 18-55 IS II, är den vanligaste normalzoomen, och det andra, EF 50-1.8 II, är ett ljusstarkt objektiv som är bra för porträtt bland annat.

Den vanliga zoomen är ett allroundobjektiv som duger till det mesta man fotograferar, man kan ta porträtt med det också, men det ljusstarka objektivet ger andra möjligheter, som att ta i svagt ljus och att man kan få bakgrunden mindre tydlig genom kort skärpedjup.

Det är ett ganska bra pris på de där grejerna, och det följer med ett bra program för att hantera bilder också. I stort sett allt som man behöver.

[VSK]
2013-01-07 20:23
1

Ja det var rackarns vilket bra pris det var på det där paketet.

TS jag kikade lite på din blogg för att få mig en uppfattning om vad du fotar för nåt, och jag tror du kommer gilla EF 50-1.8 II starkt.

Inkanyezi har beskrivit vad objektiven passar för, så där har jag inget att tillägga.

Gillar du Canon och har råd med detta kit, så tycker jag inte du skall tveka en sekund.

OT

Hade jag varit pontentiell köpare av detta kit så hade jag kollat upp det där med allriskförsäkringen som finns för 499kr/år.

Eftersom du kan köpa till försäkringen till kitet så täcker de även objektiven. Är du intresserad av att försäkra dina grejer så kolla upp även vad hemförsäkringen täcker, och jämför.

Det är faktiskt lätt hänt att det kan ske en olycka.

Lycka till med ditt eventuella köp! Glad

Martin
2013-01-07 23:38
1

Kan bara instämma med de övriga; Det ser ut att vara ett väldigt bra paket till ett bra pris.

Jag har 50/1.8 objektivet och är väldigt nöjd med det, perfekt till porträtt mm.

mvh Martin

Sarah!
2013-01-08 19:01
0

#1 Oj! Måste ha missat det på något konstigt settObestämd

#2 Tack så mycket för beskrivningarna! Ja det verkar vara ett bra kitSkrattande

#3 Ja det är det verkligen! Just nu så har jag inte så mycket foto på min blogg då jag har slut på inspiration. Men gillar att fota nästan allt. Mest natur och porträtt/modell osv. Ja försäkringen måste jag kolla upp, japp det är väldigt lätt hänt! Tack så mycket för ditt svar!

#4 Okej, ja det är ett väldigt bra pris tycker jag :) Va roligt att du är nöjd med det, bra att jag få höra vad andra tycker!

Sedan har jag en fråga till, jag har hört att Nikon brukar ha bättre färg eller vad man nu ska kalla det än Canon, stämmer detta? Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det och jag kommer inte ihåg vad personen riktigt sa, men hon sa typ att Nikon hade bättre färg nånting…

Mvh Sarah

Sarah!
2013-01-08 19:04
0

Och är Nikons tillbehör dyrare än Canons? Har också hört det nånstans. Frågar mycket här då jag inte riktikt vet hur jag ska få reda på det och jag vet t.ex. inte riktigt vilka objektiv som motsvarar varnadra inom dessa 2 märken. Så jag kan inte jämföraObestämd

Mvh Sarah

[VSK]
2013-01-08 19:07
0

Jag har aldrig ägt nån Nikon så jag vet inte om de har mera färg (mättnad) som "originalinställning), men det kan du ju som sagt öka med att öka inställningen för mättnad.

Gå till tex www.cyberphoto.se och kika runt lite så ser du hur priserna ligger.

Sarah!
2013-01-08 19:14
0

#7 Okej, tack! Ska kika in där :D

Mvh Sarah

JNN
2013-01-08 19:49
0

Sedan finns ju även fotokungen.se, tycker att dom haft bra priser när jag handlat. Nu vet jag inte om dom har samma paket, men det kan ju vara värt att kolla.

Sarah!
2013-01-08 19:52
0

#9 Ja det kan jag göra. Tack för tipset!Skrattande

Mvh Sarah