Kritik gärna
Är verkligen inget proffs på att ge kritik. Men tycker att det vita i det vänstra övre hörnet är lite störigt. Och sen tycker jag att du hade kunnat beskära den lite grann så att man inte ser att huvudet tar slut i högra nederhörnet och att det hade kunnat ligga lite mer fokus på nappen. Men annars är det en väldigt fin och söt bild.
Just ja, bilden är fotograferad med Nikon D60 och tamron 70-300 (vet inte exakta)
Annat info:
bländartal - f/4.8
Iso - 400
Brännvid- 200mm
exsponeringstid - 1/200
1# Det som var tanken var att fokusen skulle ligga på ögona, och jag har faktiskt inte märkt av den ljusa fläcken. Men tack!
Du har lite för många reflexer från belysningen i ögonen men de kan du nog klona bort. En aning mer kontrast och lite större skärpedjup skulle inte skada heller annars är bilden helt OK.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Tycker att det är en fin bild. Det ljusa partiet uppe till vänster skulle kanske gå mörka ner lite, men det är inget jag störs av.
Sen tycker jag också att skärpedjupet hade kanske fått vara lite större. En lite mindre bländare hade nog varit på sin plats , men jag tycker ändå att bilden funkar som den är.
Antar att det är reflektioner från fönster man ser i ögonen, och en del av dom skulle som också nämnts kunna tas bort. Fast och andra sidan det tillsammans med det ljusa fältet gör att det känns som en ögonblicksbild, inte alltför arrangerad i studio eller liknande. Sådana bilder kan också vara hur fina som helst, men jag gillar vardags- eller ögonblicksbilder.
Sen kanske vitbalansen går lite väl mycket åt det blå hållet på min skärm, men det är en smaksak. Snyggt fotat!