Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 733 ggr
[Vargnatt-]
0

Naturbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge mig lite kritik på vad ni tycker om de här bilderna?

[Vargnatt-]
0

En till

Adobe
0

Gillar dina bilder.

Bertil

[Vargnatt-]
0

Tack ska du ha :)

bildochfoto
0

Det känns litet som mobilkamera. Den första behöver skärpas upp litet annars bra. Den andra har skärpan på fel ställe. Du skulle ha försökt få skärpan på den gamla båten eller bryggan…saktum det syns inte vad det är pga dålig skärpa..

Martin
0

Tanken med bilderna gillar jag, bra kompositioner. Dock lite oskarpa och "platta"/kontrastlösa. Försök fixa det så blir det bra!

mvh Martin

[Vargnatt-]
0

#4 Jag försökte få skärpan på båten på bild 2, men eftersom jag själv satt i en båt som rörde sig hela tiden blev det svårt Glad. Trots det är den bilden en av mina favoriter av alla jag fotade den dagen, och det blev en del :). Men tack för kritiken! Bara glad att någon orkar lämna några ord :)

[Vargnatt-]
0

Har försökt fixa till bild 1 nu med skärpan, märks det att det är ändrat eller ser det likadant ut ännu? Skrattande

stefanp
0

Ser nog lite bättre ut, men det kanske kan ha att göra med att denna bilden är i störra format också. Rätt mycket röresleoskärpa på bilden verkar det som, synd för annars gillar jag motivet! Kanske hade bilden också blivit bättre om kotten hade varit i vänster bildkant? Rörelsen i bilden är ju från v till h så nu känns det som om kotten är på väg ut ur bild..

bildochfoto
0

#7: Sitter och funderar på om du inte ska minska slutartiden så att du får bättre skärpa precis som #8 säger så verkar det vara litet rörelseoskärpa. Jag gillade att du visade bilden litet större. Det som slår mig är just att här ser man också att skärpan är litet felplacerad. Är det en kompaktkamera så kan det vara svårt just med bilder där det rör sig eftersom det tar tid att fokusera om kameran är litet långsam och då får man skärpan på fel ställe…vad man får göra om man har en rörelse är att man i förväg bestämmer sig för ett ställe och sikta och ställa in skärpan där och trycka av när motivet är på plats…

det är litet som att skjuta Granatgevär man får sikta framför en tank i rörelse…vilket också kräver träning…

MEN jag gillar verkligen den här bilden. Kottens fjäll, vattnets rörelse och bäckens botten…mycket trevlig tanke i bild…