Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2465 ggr
Deklol
19

Dammakaos

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

D800, Fjärrutlösare och bröd. 14mm.
Croppad.

Zakaraa
0

Två reaktioner jag fick när jag såg bilden.
Wow! och Usch :P

Wow till snygg bild och usch för fiskarna som vid första anblick såg ut som fiskrens, haha

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Deklol
6

Haha fiskrens :P Ja, en nydöd fisk och en levande fisk har ungefär samma ansiktsuttryck xD

Ylva-Li
0

Gillart!
Ser ut som ankan kikar upp i kameran samtidigt. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Yelly Bean
0

Riktigt cool bild! :)

Hanna
0

Superhäftig bild!! :D

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Andina
0

Läcker bild! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Deklol
0

tack alla :)

Anniez
0

Min första reaktion är WOW! Riktigt häftig bild!

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

DesK
1

Du är en utmärkt fotograf! Men den här bilden är ett rent skämt! Fattar faktiskt inte att du ens visar den här! Gissar att du gör det bara för att provocera!

/Désirée

Deklol
2
denstore
0

Alltså, vad är provocerande med bilden? Att ankor äter fiskar?

Inkanyezi
0

Nej, ankor äter nog inte såna här fiskar. Både fiskarna och ankorna är ute efter brödet.

Och jag tycker att bilden är lite rolig, med tanke på att anden och fiskarna kämpar om brödbitarna så att det blir trångt.

denstore
0

Njae, äter kanske var lite övertolkning, även om de mycket väl kan sätta i sig småfisk. Normalt äter de smådjur ala insekter, kräftdjur, snäckor och larver, men de kan mycket väl stoppa i sig små groddjur och yngel i olika former har jag för mig. Men visst, jag borde kanske skrivit biter istället.

Oavsett så känns det svårt att tolka bilden som provocerande.

Jalking
0

Provocerande? Jag tycker den är härlig och väl värd att visas upp.

Deklol
0

Jag har inget emot att någon tycker att bilden är provocerande, det är såklart fri tolkning på all konst. Men eftersom det ter sig vara en udda tolkning hade det såklart varit roligt, DesK, att få veta varför du får den känslan av bilden?

DesK
2

Jag upplever bilden som extremt oskarp med fult motljusinfall och på intet sätt lik dina övriga välgjorda bilder. Det var bara det jag reagerade på och inte motivet som sådant.

/Désirée

bgtommyalm
1
Nu vet jag inte varför det blir fetstil men skit samma.

Bilden är ett ett dugg provokativ och inget skämt är den heller. Den är ännu mindre oskarp även om den har ett kort skärpedjup. Och motljusinfall vet jag inte ens vad det är. Däremot är det en förbaskat kul och bra bild. Men vi som försöker bli (vara) fotografer får lära oss att leva med bildkritiker som har dåliga dagar. Nu vet jag inte om du matade djuren med Matbröd eller annat bröd men Matlust hade de uppenbarligen hoppas att inga av de små blev …..skadade.

Bra jobbat!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

DesK
0

Då får jag be om ursäkt då, om ni andra tycker att bilden är bra!

/Désirée

Schnauzertik
0

#18 Tycker inte alls du ska be om ursäkt, för att du uttrycker din åsikt och får svar om "dåliga dagar".

Jag själv tycker bilden är bra, frånsett vattensprutet? upp till vänster som drar till sig min blick lite för mycket och skapar oro i bilden.

Värd för Pensionärer

Deklol
0

Håller med #19, inte ska man be om ursäkt för sin åsikt bara för att andra tycker olika. Anledningen till att jag vill veta varför du, DesK, upplevde den som provocerande var av olika anledningar:

Dels upplever jag den inte alls provocerande själv och kan inte hur jag vänder och vrider på det se den från det perspektivet. Därför är det såklart intressant att få veta hur Du ser på det.

Dels eftersom jag blev osäker på om det var en anklagelse att provocera forumet som sådant, vilket såklart inte var meningen.

bgtommyalm
0

#18 Inte heller jag tycker att du skall be om ursäkt. Sånt är livet i fotovärlden eller för den delen i konstvärlden. Ena dagen får man kritik, andra dagen får man beröm. Den dagen en bild får allt beröm från alla ser vi den perfekta bilden och den lär vi aldrig uppleva. Men jag tyckte allt att du tog i lite i din kritik

DesK
0

Citat: "Men jag tyckte allt att du tog i lite i din kritik". Jag förstod det och det var därför jag bad om ursäkt. Det är också en del av livet att kunna be om ursäkt när man har fel. Som sagt jag har svårt att hitta skärpan i bilden, men det är nog mina ögon som är problemet, mer än själva bildkvaliteten, vad jag förstår av era kommentarer.

/Désirée

bgtommyalm
0

Om du tittar på fiskfjällen på den dominerade fisken och andens näshål (heter det så) så hittar du skärpepunkten. Skärpedjupet är mycket litet men några problem med dina ögon tror jag inte att du har. Världen rasar inte ihop för att man får mothugg. Om den gjort det hade jag för länge sedan levt i en ruin.

DesK
0

#23 Tack för tipset, detta kan hjälpa mig att se det ni andra ser. Självklart rasar inte världen ihop för mothugg och vi har rätt att tycka olika, men tack för tipset!

/Désirée