Fotade frost idag!
Var ute på en vinterpromenad med pojkvännen och hans farfar! ny frost betyder att man tar kameran med sig! fick endel bra bilder tycker jag! när jag tar dessa närbilder använder jag mig av att vända objektivet bakofram! dock har jag lite svårt att få till fokusen då men jag tycker ändå att jag har lyckats bra på denna bilden! Den är även den ända jag laddar upp som jag använt mig av denna metoden!
Tips är alltid välkommet!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Vart köper man sådana där konverteringsringar för att sätta objektivet bakvänt?
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#3 det vet jag faktiskt inte:/ jag brukar bara hålla mot ^^! det funkar bra för mig att hålla!
// Claudia Bertheau
Måste ju i så fall bli ganska osmidigt att både hålla och ställa in fokus.
Men jag hittade faktiskt en sida som säljer sådana adaptrar nu. kamda.se hette dom. Men ska se om det är ett seriöst företag innan jag beställer något.
\m/

Kamda hette tidigare tvspelsweb och det funkar att beställa därifrån. När jag har köpt har jag betalat direkt över banken när jag beställer.
#6 nja inte så farligt! fokusen ställer jag in igenom att flytta kameran närmare eller längre ifrån! :3 min pojkvän har annars en sån ring som jag kan använda om jag vill!
Vad bra att du hittade och bra att du kollar om de är seriösa :)!
// Claudia Bertheau
Måste först säga att den första bilden var jättefin, speciellt med tanke på metoden att fota på! Ska själv köpa ett makroobjektiv så småningom, men tills dess använder jag mig av reverseringsring + makroring för att skydda kontakterna. Jag köpte dom på kaffebrus.se, snabba och enligt mig seriösa.
Det jobbiga med sådana ringar är att man måste välja bländare innan man tar av objektivet för på canon som jag har, går det inte att göra det efter man tagit av det. Sökarbilden blir oxå lite mörk i och med att den lilla bländare som man oftast använder gör att det inte kommer in så mycket ljus.
Men du har lyckats otroligt bra tycker jag med att bara hålla i objektivet mot kameran. Dom andra bilderna är oxå snyggt fotade, fina färger!
#9 tack så hemskt mycket! det är första gången jag ger mig på att fota frost och det var riktigt roligt:) så mer av det lär det bli!
jo jag har med märkt av det . jag har ju med en canon!
// Claudia Bertheau
Jo is och frost kan vara ganska häftigt. Har du inte gjort det tidigare så kan du prova att fota lite isigt eller frostigt fönsterglas, gärna med solen som bakgrund. Det kan bli hur läckert som helst.
Kikade lite på dina andra bilder du lagt upp här på forumet, såg att du fotat en del närbilder, tycker att dom var fina allihop!
#11 tack så hemskt mycket^^ ja närbilder är det jag tar mest i stort sätt för tillfället! tagit lite på bröllop och sånt, men inget att skryta så mycket med!
// Claudia Bertheau
Tack Inkanyezi för ditt svar! Det var just den reverseringsring jag kikade på. Bra med säker betalningsmetod också!
\m/
Moderator edit: Tråden är flyttad, då den ej följer våra regler för kritiktrådar. Vänligen läs dessa regler innan ni postar bilder för kritik. Den tråden finns alltid väl synlig till vänster högt upp i inläggslistan.
/Désirée