Kamera problem - Hjälp!
har en Nikon coolpix 4600, som jag inte får att funka. Så fort jag trycker på kameran står det bara "minneskortet är skrivskyddat". Vet inte om jag råkat komma emot något knapp eller nått när det legat i fickan, men ena dagen funkade den kanon, sen nästa dag var det så här. Hittar ingenting i menyn eller i inställningarna som får bort det där.
Nån som vet?

Har en likadan och ibland blir det liknande för mig.
Ibland brukar det hjälpa med att starta om och ibland ta ur och sätta tillbaka minneskortet.
/A
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Finns det inte någon liten spärr på minneskortet då?

det brukar finnas någon liten skjut knapp på vissa minneskort och då låser man kortet då kan man inte ta kort eller göra någonting med det

har både testat att starta om och att ta ut och sätta in minneskortet igen. inget funkar.
har även kollat på den där spärren på minneskortet och den står inte på "lock", vilket betyder att den borde funka, men den gör inte det.
nån som har nått annat förslag? =P
1) Har du bilder som är av värde på kortet? om inte prova att formatera/radera minneskortet i kameran, inte i datorn.
2) Gå in till någon som säljer minneskort och fråga om du får prova ett nytt minneskort.
//Stefan

#5. Ska testa göra det, tror jag bara hade ett par bilder på kameran så det spelar ingen roll om dom försvinner. Tack för tipset!
Det jag är fundersam över är hur det kunde bli så. Men det kommer nog vara ett mysterium =P