Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 486 ggr
PrinzeZz
0

batterigrepp D3100

jag har fått veta och accepterat sedan länge att det inte finns batterigrepp till Nikon D3100, vilket är väldigt synd då jag filmar en del och filmandet drar mycket batteri.

Jag satt därför på ebay och letade efter extra batterier och stötte då på batterigrepp till D3100. Det var uppenbart inte nikons grejer och jag funderar på om man vågar sej på att köpa ett sådant batterigrepp.

det känns som att det är lätt att bli lurad på sådana grejer (det står att det passar D3100 men i själva verket har säljaren bara skrivit med de flesta modeller för att nå ut till fler typ). Är det någon som har erfarenhet av att köpa dessa "kopior" och har lite koll på hur ärliga säljarna brukar vara? någon som rent av köpt ett av dessa batterigrepp till D3100?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

JazzBass
0

Nikon tillverkar inte batterigrepp till de så kallade instegsmodellerna, så man får ty sig till tredjepartstillverkare. Hade ett Hähnel batterigrepp till min D60 en gång i tiden, och det var riktigt bra faktiskt. Tror man inte får avtryckare och sånt på dessa grepp, men bara för handgreppets skull (och de dubbla batteriplatserna) tycker jag det är värt att skaffa ett batterigrepp i alla fall.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus