Utmaningen - Omgång 27
Denna gång kör vi på temat TRIANGLAR. Det gäller alltså att hitta motiv med trianglar i sig eller som formar trianglar av olika slag, det går att hitta såna så gott som överallt, bara att kolla efter noga. 
Reglerna är som förut:
- En bild per person
- Bilden ska vara tagen efter att det här inlägget postats
- Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel
- När tiden för uppladdning av bilder gått ut (se nedan), startar dragaren kommenteringen. Alla deltagare ger då en kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 3p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. (Är det totala bildantalet 6 eller mindre är det dock 6p totalt som delas ut).
- Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng ihop i slutet.
Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast söndagen den 4.11, eller om 10 bilder redan laddats upp i god tid före det; senast kl 8 morgonen efter att det antalet uppåtts.
Lycka till!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Puff. Vill se lite mer trianglar! 
Ok vi håller tidtabellen och startar kommenteringen nu. Här är deltagarna:
C4NCERiNHALE - The house
JazzBass - Kyrktak
Teeaw - En katt
skogstossan - Ett triangeldrama på köksbordet
bjarne76 - BLU RIVERSIDE
ef03 - Trianglar under bron
diesel92 - En ensam cykel
Tid för kommentering fram till inkommande fredag 9.11. 10p ska delas ut.enligt reglerna i första inlägget.
Kom ihåg att kommentera allas bilder, gärna med ett par tre meningar.
EDIT: Då jag glömde diesel92:s inlägg steg antalet bilder till 7 så det är således 10p som ska delas ut per person, inte 6!
9#: varför är inte jag med? Det är trianglar i bakgrunden vid huset? Till höger om bilen med det mönstrade. Det räknar jag som trianglar iaf.
#10 Oj, ber om ursäkt. Jag ska korrigera inlägget genast!
11#. ingen fara :) glömde skriva så är inte lätt att se :P
C4NCERiNHALE - The house
Snyggt perspektiv och ljus. Bildbearbetningen lite speciell men funkar. Plus för solen som lyser nere till höger, men minus för att hela flaggstången inte rymdes med och att en del av en lyktstolpe sticker fram i högerkanten. Den borde du klona bort tycker jag. Mycket bra fotat överlag! 2p
JazzBass - Kyrktak
Min bild.
Teeaw - En katt
För att vara en kattbild till bland de miljarder andra man sett så är den här riktigt bra. Färgerna och ljuset är på topp och motivet lyfts fram ordentligt i och med färgkontrasten mellan katten och gräset. Till och med den centrerade kompositionen funkar utmärkt för mig här. Enda minuset är det lite odefinierade området uppe till höger, eventuellt också att det är lite knappt med "luft" ovanför. Men som bild faller den här mig ändå bäst i smaken och därför får den av mig 3p.
Kreativt och snyggt uppställt, och återigen en fantastisk tårtdesign! Är lite osäker på om det är så bra för bilden att ha en sån där bakgrund som påminner så starkt om tårtans egna mönster, men tack vare bakgrundsoskärpan funkar det ändå på nåt konstigt vis.
En mycket bra väluppställd och snyggt redigerad produktbild som absolut gör din fina tårta rättvisa. 2p
bjarne76 - BLU RIVERSIDE
Ett snyggt mönster med fina färger och bra ljus. Men kanske lite för monotont och säger mig inte så mycket. Får ändå för ett gott genomförande 1p
**ef03 - Trianglar under bron
**Har lite svårt att bestämma mig vad jag tycker om den här. Den känns lite rörig, och det är nåt lite underligt med färgerna också tycker jag. Å andra sidan tycker jag mycket om detaljerna och trianglarna vid bron. 1p
**diesel92 - En ensam cykel
**Snyggt skärpedjup, bra skärpa och mycket bra gråskala. Huvudmotivet tycker jag också om men bilden känns ändå ganska rörig, skulle ha varit bättre med något mindre med av allt det som är runtomkring cykeln. Kanske en tajtare beskärning skulle lyfta upp bilden lite mer? 1p
C4NCERiNHALE - The house
-
JazzBass - Kyrktak
Fin bild. Personligne känner jag att den kan ljusas upp lite då den är lite mörk. 2p
Teeaw - En katt
Jätte fin katt! Gillar uttrycket den har. Färgerna i bilden är harmoniska och skapar en bra bild tillsammans. Tycker dock det uppe i högra hörnat förströr bilden lite. 2p
Jättefin tårta, fint skärpedjup. Gillar färgerna i bilden. Dom är inte fför starka. Dock skulle du kunna gett kaffemuggen (om det är det till höger i bakgrunden.) lite mer utrynne på dess högra sida så det ser rätt ut mot tallrikens vänstra sida. 2p
bjarne76 - BLU RIVERSIDE
Helt okej bild. Blir dock ganska tråkig att titta på efter ett tag. 1p
**ef03 - Trianglar under bron
**Har lite svårt för den här bilden. Får en känsla utav att den lutar pga bänken. Skulle vara bättre om du hade lite mjukare färger 1p
**diesel92 - En ensam cykel
**Gillar denna bild då den är svartvit. Den förmedlar en lugn känsla. Fint skärpedjup också! 2p
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
C4NCERiNHALE - The house
Härlig spöklik känsla, lyktstolpen som sticker fram stör helhetsintrycket lite, men jag gillar den här bilden skarpt. 2P
**
JazzBass - Kyrktak
**
Trianglar - absolut, Fina mjuka färger och bra djup, men ändå kanske lite intetsägande. 1P
**
Teeaw - En katt
**
Fin bild på söt katt, bra skärpa och fina färger. Härlig blick hos katten, man undrar vad det är den spanar på? 2P
**
**
En bild som är som hämtad ur en inredningskatalog. Gillar kompositionen och färgerna skarpt. 2P
**
bjarne76 - BLU RIVERSIDE
**
Härliga färger och trianglar i massor. Fint ljus i bilden. 1P
**
**
Min bild
**
**
Fin bild som passar perfekt i gråskala. Kanske lite rörig bakgrund. 2P
C4NCERiNHALE - The house:
Den här bilden är en av mina favoriter. Vad jag gillar är perspektivet du tagigt bilden ur, bildbehandlingen och den spöklika känslan den förmedlar. Dock kan jag hålla med om att lyktstopen stör något. Men jag tycker att flaggstången som inte ryms i hela bilden förstärker skevheten (det är den som skapar den spölika känslan tycker jag). 2 P
**JazzBass - Kyrktak
**
Jag gillar det varma ljuset och skuggorna i bilden. Däremot tycker jag nog att motivet är ganska tråkigt. Trots det så tycker jag att bilden skulle passa väldigt bra som ett julkort.
1 P
Teeaw - En katt
Som den Crazy cat lady jag är så är jag överförtjust i just kattbilder. Men det är inte bara därför detta är annan av mina favoritbilder. En röd lite trind katt mot en grön bakrund är enligt mig ett oslagbart motiv. Sedan gillar jag kattens koncentrerade uttryck och blir hemskt nyfiken på vad det är katten har i kikarn? 2 p
**
**
Min bild.
**
bjarne76 - BLU RIVERSIDE
**När jag tittar på den här bilden ett längre tag börjar vissa mönster poppa ur bilden och det blir lite 3 D-effekt. Det gillar jag. Men det tar ett tag. Jag skulle ge bilden högre poäng om det fanns något som också fångade mitt öga direkt. 1 P
**
**
Jag gillar färgerna i den här bilden. Det gör att den nästan ser lite målad ut. Jag gillar också det varma ljuset. Men av någon konstig anledning så stör jag mig på husen i bakgrunden. 1 P
**
**
Den här bilden är också en av mina favoriter. Jag gillar att den ser gammaldags ut och jag gillar gråskalan. Dock tycker jag att dom moderna detaljerna i bakgrunden förstör lite. Som bilen och människorna. 2 P
bakministeriet.blogspot.com
4/7 har hittills kommenterat och tiden går ut idag….
1#: - The House
Trevlig bild som ger ett dramatiskt inslag, kanske är detta spökhuset? Fina färger. Det jag stör mig på är ljuset som kommer nere vid flaggstången vid träden.
2 p
2#: - Kyrkotak
Mycket fint ljus som ger lite av dramatiskt inslag.
1p
3#: - En katt
Trevlig katt även om den inte ger mig mycket känsla, stör mig på det i höger i bilden.
1 p
5#: - Ett triangeldrama på köksbordet
Trevligt verk med bra skärpa. Ger en bra hungerkänsla. Stör mig dock lite på bakgrunden
1 p
6#: BLUE RIVERSIDE
Trevligt mönster med fina färger, hade med lätthet kunna ha denna bild som ex tavla eller fondvägg.
3 p
7#: Trianglar under bron
Jag som gillar det äldre tycker det är en trevlig bild och hade det suttit ett äldre par på bänken hade det varit en helt klockren bild. Bra skärpa och trevligt ljus
2 p
8#: En ensam cykel ( Min bild)
Hej!
Jag har inte fotat så mycket, och aldrig försökt mig på att kommentera bilder, så ta inte mina kommentarer för alvarligt.
C4NCERiNHALE - The house
Kombinationen av perspektivet, den molntäckta ljusa himlen och det dunkla huset ger en dyster alvarlig känsla till bilden. Denna stämning tycker jag är bra komponerad. Tyvärr ges ingen ledtråd till vad som döljer sig. Hade man tex kunnat associera tema eller titel med känslan, så hade bilden blivit starkare. Flaggstången tycker jag är ok, men jag hade försökt undvika få med (eller tagit bort) lyktan. 2p
JazzBass - Kyrktak
Fin bild med varma färger och tydlig koppling till temat. Jag tycker som någon före mig att nederdelen kunde varit något lite ljusare. Jag upplever bilden som lite grynig. Högt iso kanske? 2p
Teeaw - En katt
Ljuset ovanifrån/bakifrån som ger ljus i pälsen tycker jag är bra. Bra konstraster. Kattens färg mot det gröna gräset gör sig fint. Kopplingen till temat är svag, och motivet är ju inte direkt originellt. I ett annat sammanhang hade denna bild kunnat få bättre betyg, nu blir det 1p
Vilken fin tårta! Teknsikt bra bild och ingen brist på trianglar. Jag hade föredragit en neutralare bakgrund för att lyfta fram övriga delar. 2p
Fint ljus och varma färger. Jag tycker bilden är lite svår att läsa av. Bänken står ut lite, men pga formatet och övriga objekt i bilden så blir det inte bekvämt att vila blicken där. 1p
Tekniskt bra bild. Kanten mot kanalen drar blicken mot nedre högra hörnet. Om inte skylten funnits där, så hade det varit en bra plats för cykeln. Jag tycker också det är lite synd att bilen kom med i bakgrunden. 2p
Sådär, nu har jag summerat ihop resultaten. Vinnaren i denna omgång blev C4NCERiNHALE. Stort grattis! 
C4NCERiNHALE
10
JazzBass
7
skogstossan
9
bjare76
7
ef03
6
diesel92
9
Finns det förslag på nästa tema?
Tack! :D
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Har ni haft nån utmaning med nattfoto eller under sämre ljusförhållanden? Det är knepigt!
Live long and prosper!
#22 - Nej inte exakt, men jag tror vi hade temat "mörker" nån gång ifjol på hösten. Tror jag lägger upp en ny utmaning nu med temat "Natt".