Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 349 ggr
valorous.kid
0

vilken kamera bör jag köpa?

hej jag funderar på att köpa min första systemkamera men jag vet inte vilken jag bör köpa :S

jag gillar att fota men jag brukar använda min mobil :)

den får inte vara för dyr och den bör vara bra för att ta kort på djur ;) typ kaniner :3

tacksam för svar ^^

JazzBass
1

Vilken som helst duger nog. Flört Men bäst att försöka hitta en som man tycker känns bra att använda, och där kan jag nog inte hjälpa så mycket. Åk till en butik och testa lite olika modeller!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

valorous.kid
0

#1 ja det var en bra ide!? :D men vilket märke tycker du mest om?? Nikon? Canon? :)

JazzBass
0

Det har ingen betydelse. Smaken är som baken, delad. Men jag råkar nu använda Nikon för det var det jag började med, och jag är väl rätt nöjd med det. Nuförtiden har jag också så mycket Nikongrejor att det är dumt att byta. Dessutom har jag så gott som noll och ingen erfarenhet av Canonkameror, men jag har märkt att mesta är helt tvärtom på Canon jämfört med Nikon. Canonfolket tycker förstås allt är bakvänt på Nikon. Flört

Hur mycket skulle kameran få kosta?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

diesel92
0

Åk och känn på kameror istället. Inget är likt det andra. Hade sony innan som jag älskade, gick dock över till canon då det fanns mer objektiv utbud nu. Men sonyn låg ändå bäst i hand.

valorous.kid
0

#3 okej ^^ men det ska kosta runt 3000 4000 kr :) för då lan jag köpa lite linser och sånt ^^ jag har typ 4000 kr men det är ju snart nul och då brkar man ju bli lite rikare;) Skriver från min mobil så förlt för felstavningarna XD Det är ju snart foto mässa och då,kanske man får prova kameror? Det är första gångena jag ska dit så jag vet inte vad man får göra :)