Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 628 ggr
AktieTrader
0

Moblikamera

Min dotter (10 år) vill ha en mobil med kamera i födelsedagspersent. Hon vill väldigt gärna ha en digitalkamera med. Men båda sakerna blir för dyrt.

Kamerorna i mobilerna är väl fortfarande ganska usla jämfört med en vanlig kompaktdigitalkamera?

En enkel mobil och en digitalkamera kostar lika mycket som en mobil med kamera i.

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tittar man på de telefoner som har kamerar med runt 2 megapixlar och uppåt blir det helt ok foton. Tycker att det finns några runt 1.3 megapixlar och om det är för att telefonen är för gammal för att man då skulle ha utvecklat kamerorna i dem eller om det är det låga megapixelantalet, det vet jag inte - men jag tycker de bilderna blir för dåliga.

Jag har själv en SonyEricsson K800i, 3.2 megapixel. Det är en riktigt bra kamera i den mobiltelefonen. En kamera som jag ofta använder istället för min andra om jag är på fest eller för att dokumentera "vardagen".

Skickar med ett foto tagit med den kameran, som även har lite olika motivprogram.

Och sist men inte minst: Den kameramobilen är förvisso inte gratis och kanske inte något en 10-åring behöver. Men det ger i alla fall en indikation om vad vissa av dagens mobilkameror kan.

mvh Martin

Fotokanen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en K800i med 3,2mpix och den tar väldigt bra bilder och det är den bästa mobilen jag har haft=) har haft ca 15st olika så.. bifogar en fil så får du se bildkvalitén

Har inte gjort någonting med bilden

miksor
0

Dom nyate mobilerna har 5 mp bla, Nokias N95 men den är rätt dyr och så har jag för mig att nya Sony/Ericsson  K850 tror jag den heter har 5 mp också.