Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 845 ggr
[pandes]
0

Favoritband på canvas

Hejsan, jag vill gärna ha en bild av mitt favoritband på en canvas.

Vilka slags bilder är okej och vilka är inte okej att använda?

diesel92
0

det beror väl helt på vad för typ av bilder du tänker på?

Om det är någon slags kvalité eller så?

[pandes]
0

Jag vill alltså ta en bild från internet och ha på min vägg, beställa från någon hemsida eller så. Har inte valt bild än men eventuellt den nedre på på denna länk:

http://collider.com/green-day-documentaries/178832/

Eller kanske något av deras skivomslag eller så.

Men skulle man kunna göra så? Jag ska ju bara ha den på min vägg, inte ändra den eller något

Inkanyezi
0

Det är en "slamkrypare" när det gäller Upphovsrättslagen. Du får använda bilden för eget bruk, vilket innebär att du får skriva ut den själv. Ett fotolabb får inte skriva ut den på beställning från någon annan än upphovsmannen eller någon som har licens. Men bildens Exif innehåller inte någon copyrightnotering eller kontaktuppgifter till fotografen, så om du beställer från ett labb kommer de inte att veta vems bilden är och att det inte är du som är upphovsman. Det är helt klart att du får ha den för eget bruk, till exempel att sätta på väggen. Den nedre bilden som du vill ha är högupplöst, nära 7 megapixel. Bannerbilden högst upp är olämplig för utskrift.

[pandes]
0

#3 Vad bra. Ja, bilden under var det jag tänkte. Hur stort skulle man kunna få den bilden utan attdte blir dålig kvalitet?

Inkanyezi
0

Den går att skriva ut till tapet för hela väggen om du vill.

[pandes]
0

Ojdå! Ja men då duger den ju verkligen. Ska allt bli att beställa en sådan då