Finns bilderna kvar?
Jag hade en vanlig digitalkamera som stängdes av när jag skulle ta ett kort, det blev helt svart. Det gick inte att ladda den eller någonnting. Om man lämnar in den på lagning, kommer bilderna vara kvar på kameran då?
Tacksam för svar!
Har du minneskort i så borde de ju rimligtvis finnas på det.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag hade inget minneskort i, jag hade bara köpt kameran och dom har väl inte minneskort i när man köper dom?
Okej, men hur sparas bilderna då?? Man ska ju spara dem på ett minneskort. Det är typ bara när man testar kameran man kan välja att spara dem i själva kameran. Du borde väl veta vad du köpt? :)
Kolla om det sitter ett minneskort i. Låter konstigt om du kört utan.
Ja, hehe jag fick den visst från jultidningarna förra året, måste det vara minneskort i om man ska kunna ga bilder med den? Man kunde ta jättenågra bilder med den kameran :)
#4 Jag rekommenderar det. Tror tyvärr att de kan vara borta annars. Finns enkla minneskort för ca 100kr att köpa.
Ungefär hur många foton har du kunnat ta med kameran tidigare? Har du fört över dem till datorn någon gång? Hur gjorde du i så fall då? Vet du vad det är för märke på kameran?
#7 Oj, hur har du orkat? Med ett 1gb minneskort får du nog i alla fall 200-300 bilder beroende på storlek :)
Ja hehe, lite jobbigt att ta så några bilder, ladda över, gång på gång. Men tror ni att bilderna kommer finnas kvar? :)
Beror helt på vad som är felet med kameran, men det finns ju alltid en risk att mjukvaran måste formateras och då försvinner nog korten. Du får helt enkelt fråga när du lämnar in den, förklara att du har foton på den!
#10 okej, har du varit med om att din kamera bara dog när du sätter den på självutlösare och ska ta en bild? Det blev bara helt svart på skärmen
var in på pentax hemsida och tittade, din kamera ser ut som en optio s1, och den har ett internt minne på 42 mb, och kan ha SD, SDHC och SDXC-kort.
får du igång den kan bilderna vara kvar, men även borta.
kolla om batterierna går att ta ut, enligt specen så levereras kameran med li-batterier, de kanske går att byta ut om de är slut.
hur är det med garantin, när går garantitiden ut? vart kan du skicka den? kan du fråga dem som du fick den ifrån, de du sålde tidningar åt?

Har du provat att koppla upp kameran mot datorn utan att starta den och se om det går att föra över bilderna?