Sigma EX 70-200/2,8
Någon som har detta objektiv och vill berätta lite mer om det?
Eller någon som säljer ett liknande eller vet någon som säljer ett liknande? Hör av dig här på iFokus eller skicka ett mail till linda@lkfoto.se
#1. Har redan kollat med honom, tyvärr sålt :( Men tack för tippset!

Jag fick testa ett sånt i vintras när jag var på svenska rallyt och ajg blev kär i det på en gång tänkte köpa ett sånt förut.. det ända jag tyckte var att zoomen var lite seg men den var ny också:P
Jag tycker du ska sattsa på det
#3. Okej :) Jo jag har hört fler possitiva komentarer om det, och fler har sagt att zoomen är lite trög. Men nästan heldre det än för lös. Mitt teleobjektiv zoomar ut om man håller det med linsen neråt :P

#5. Läcker bild!
Nog förstår jag att du är mer nöjd med objektivet från Canon, det kostar ju dubbla priset och då borde det ju vara bättre. Tyvärr räcker min plånbok egentligen inte till ett objektiv för 9000, så något dyrare går ej :/
#5 fungerar något av de objektiven utan stativ tycker du eller är de för tunga? Blir så sugen… Helst på originalet men kopian hade ju fått bra omdömen från länken ovan. Tycker du att det är stor skillnad på kvaliteten på dem?

#7, fördelen med Canons IS är att jag kan handhålla kameran ned mot ca 1/30 till 1/60 sek och ändå få skarpa bilder. IS ger ca 3 steg, så 1/60 är som 1/500 sek med Sigman, och det fungerar. Man ska kunna panoera med objektivet men än har jag inte lyckats med det. Jag har inte sett något annan kvalitetsskillnad.
Robert

Jo, och närgränsen är 1,40 och inte 1,9 så jag vann ½-meter.
Robert

#8 Vad jag vet så går det inte panorera med IS på.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#10, möjligt, men i läge 2 så ska det vara möjligt enligt manualen.
Hälsningar
Robert

Att tänka på är att Sigman har sin bästa skärpa vid 70mm till skillnad från canons motsvarighet toppar sin vid 200mm. Är man inte behov att bländare 2.8 utan kan nöja sig med 4.0 tycker jag absolut man bör gå på canons 70-200 4L
#12 det är nog den jag har.
Är just 2.8 jag är ute efter.
Okej, tack för alla kloka ord om objektivet/objektiven :)