Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 688 ggr
LindaKarlstrom
0

Kameraväska, tips mottages

Jag ska köpa en ny kameraväska och vill gärna få lite tips och ideer på märken och modeller jag kan kolla på. Det som ska rymmas in är:

Canon EOS 7D, 70-200 f/2,8, 50mm f/1,4 & ett 17-70 f/2,8-4,8 mm objektiv. Glad

leemland
1

Vilken sorts väska vill du ha? Ryggsäck? Själv har jag en lowepro ryggsäck som jag är mycket nöjd med:)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

LindaKarlstrom
0

En ryggsäck har jag redan skulle jag nog ha skrivit, utan en väska som går att slänga över axeln :)

sinfang
0

Jag köpte nylingen en Lowepro Passport Sling och jag är SÅ nöjd! Det är en axelremsväska som är lite som en hybrid mellan vanlig väska och kameraväska. Den är skön, rymlig, smidig och till och med riktigt snygg!

Jag brukade känna mig lite begränsad av att alltid bära med en extra, otymplig kameraväska utöver min vanliga när man skulle ut, t.ex. till skogen med hunden eller stan.. Det blev liksom att den "riktiga" kameran bara fick följa med när mitt enda syfte med utfärden var just fotografering. 

Men nu tar jag så gärna bara den här istället, den rymmer både kamera, objektiv, plånbok, nyklar och mobil m.m.

Den är inte heller så uppenbart en kameraväska, vilket ju också kan vara en fördel om man tänker på stöldbegärligheten..

Jag köpte min på ScandinavianPhoto, för cirkus femhundra tror jag.

Så det är mitt tips :)

Hoppas du hittar en du blir nöjd med!

EbbaB
1

Jag skulle vilja rekomendera Crumpler-väskorna! Köpte min på Scandinavian Photo och den finns i många storlekar. Jag har den större varianten och det ryms gott och väl de du skrev ovan.

De är lite dyrare, men de är vattenavstötande, praktiska, och snygga enligt mig haha, så de är klart värt pengarna!

Bara ett tips, hoppas du hittar det du söker efter!