Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 902 ggr
Ratzo
0

tips på digitalkamera

Hej!

Jag ska få en digitalkamera i julklapp så nu undrar jag om det finns några bra digitalkameror. Jag vill inte ha någon systemkamera för de är så klumpiga att ta med sig. Har ni tips på digitalkameror som man får bra bilder med? Den får kosta högst 1500 kr.

I can't drown my demons, they know how to swim.

leemland
0

Oj, det är jättesvårt att säga så rakt ut. Fotar du något speciellt eller är det mer en allt-i-allo kamera du är ute efter? Har du kollat elgiganten och alla dom sidorna? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ratzo
0

Jag ska mest fota mina djur :) Jag har kollat elgiganten men hur vet man om kameran får bra bilder? Är det om den har flest megapixlar?

DesK
0

Jag köpte en liten Olympus för ca 700 kronor till sambon och den ger helt okej bilder. Som vanligt så beror det mer på fotografen än på utrustningen om man får till bra bilder. Vågar påstå att de allra flesta kameror kan leverera bra bilder!

/Désirée

Ratzo
0

Har du någon bild som tagits med den kameran? Vill gärna se så att jag kan jämföra med min gamla kameras bilder :).  Vart köpte du den?

DesK
0

Här är en bild #99) tagen med den kameran. Sen finns det ett gäng bilder inne på Spetsar & urhundar Glad

/Désirée

Ratzo
0

Den verkar bra, vart köpte du den? :)

leemland
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så att allt över 8megapixel kan du inte se med blotta ögat. :P Har själv en canon ixus 800IS(några år gammal) och den levererar fina bilder. Där har ju kommit nyare modeller, med fler mp och så.

Jag bifogade ett rätt så gammalt foto som är tagen med ixus 800IS, den är bara på 6 mp såg jag :P Men bilderna blir ju bra endå :) Dagens ixus har fler mp.

Men det är också som DesK säger att det är OFTAST fotografen som det beror på.

Har du kollat recensioner av olika kamror? Annars är det också ett tips. Testa också på att söka här inne, det finns många som har frågat samma som dig :)

jag kan bara uttala mig om canon då jag i princip bara haft det :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ratzo
0

Jag har fastnat lite för den här kameran http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/JX550BK/fujifilm-finepix-jx550-kompaktkamera-svart

Den är både billig och verkar bra, vad tycker ni? :)

leemland
0

Testa att googla namnet och recenssion så kan du se :) Och tänk på att priset bara varar tills imorgon! (om du inte lagt märke till det)

/ J 

Ratzo
0

Oj, så dumt att priset bara varar till imorgon. Då får jag hitta en annan.

leemland
0

#10 Det står ju tyvärr inte vad den kostar annars.(jag tror inte den är så dyr annars) Men om du gillar den kan du ju ha koll på vad den kostar :) Ett annat tips är också att du går till en affär och "klämmer" på kameran och ser om det kanske är något. Till exempel så har dom ju alla kamror uppe på media market(vet inte vad du bor) och där kan man ju verkligen "klämma" på dom:)

Men kolla gärna recenssioner också! Det är alltid bra :)

/ J 

Ratzo
0

Jag googlade recensioner för kameran men hittade inget. Det kanske står imorgon vad den kostar. Tror inte att media market finns här i blekinge.

leemland
0

Det närmsta är kristianstad eller växsjö enligt karta :P Men i princip har alla butiker det så ju :P

Här har du en sida du kan kolla http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1135125

Det finns säkert recensioner på engelska du kan läsa :)

/ J 

Ratzo
0

Så den kostar 710? Det var jättebilligt också :).

Jag är inte så bra på engelska :/.

leemland
0

#14 De kanske den gör, kollade inte så noga:P Men är ganska säker på att den i alla fall kostar under tusenlappen. Be någon av dina föräldrar läsa igenom det annars :)

/ J