Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 650 ggr
Bullan
0

Antal exponeringar

Hur många exponeringar klarar en systemkamera från Canon av?

Och vad är det som blir sämre med fler antal exponeringar?…och om det är ngn slitagegrej…går det att byta och vad kostar det isåfall?

Hoppas på svar:)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Petersen
0

Om du talar om vilken modell det handlar om så är det enklare. Det skiljer ett antal tusen "slutarsmällar" mellan de olika modellerna :)

Vad som rent upplevsmässigt sker strax före den "lägger av" är bl.a. att slutarmekaniken kan haka upp sig och i början räcker det med att bara starta om kameran. Det går ganska fort när den väl börjar "kirra". Jag tror inte det är så mycket mekaniken i sig som ger upp utan mer i kombo med damm/annan smuts som letar sig in och "hjälper till att gnaga på komponenterna".

Bullan
0

Har en 350d nu…men funderar på att byta upp till en 30d.

Ev. kanske en begagnad 30d…men det beror litet på skick, pris m.m….samt hur mkt den är använd.

Så lite jämförelse mellan de 2 vore väl lämpligt :)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Niklas
0

350D har jag för mig är testad för 50000 slutningar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Petersen
0

Stämmer med 50.000 för 350D, 30D är specad för 100.000

Sen kan det variera upp och ner hur som helst, mycket beror nog på hur man kör kameran helt enkelt, vilka miljöer osv.