Tips och råd angående djurfotografering :)
Hejsan :)
Jag har börjat intressera mig lite för fotning, dock har jag bara en mobilkamera just nu, men den ger väldigt bra bilder :) men i alal fall, jag skulle vilja ha tips och råd på hur man bäst fotograferar djur, får dom dit man vill så att säga alla tips är välkomna :)
Life is like a book, you can't unwrite whats already been written, but you can start a new chapter!
När man fotar djur tycker jag det är viktigt att man tänker på vilken vinkel man fotar från . Många gånger är det bra om man är på djurets nivå. Sedan även hur ljuset hamnar på djuren och vart skuggorna hamnar. Man ska även tänka på vad som kommer emd i bakgrunden.Vill man ha ögonkontakt eller profil.
Det var lite tips i alla fall :)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Åh tack :) Ja det var jättebra tips :) Har ärvt en kamera från min syster som är fotograf här i Falun eller ja rättare sagt min fästman haha men ska be henne lära mig den och fota lite :) Tack för tipsen!
Life is like a book, you can't unwrite whats already been written, but you can start a new chapter!
Välkommen in till djurfoto.ifokus.se också, där finns lite artiklar skrivna i ämnet!
mvh Martin