Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 567 ggr
[AnnaRen]
0

Behöver lite konstruktiv kritik..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag är hobby fotograf men siktar kanske på att bli lite mer än bara hobby. Skulle vara kul för jag älskar att fota, adrenalinet pumpar så fort jag fotar något och jag tycker att det är så otroligt roligt. Men, nu till frågan. Skulle ha behövt lite kritik på min foton, blir överöst med fina kommentarer av mina nära och kära.. men jag är aldrig nöjd. Tycker inte alls att jag är så bra som de säger att jag är.

Så, nu helt ärligt. Säg vad ni tycker!

Och nu verkar det som att jag bara kan lägga upp en bild? Hade tänkt lägga upp ett par men .. har en blogg så där finns de mer bilder iaf!

http://annasfotografi.blogg.se

JazzBass
1

Bra kontakt med modellen som har ett intressant uttryck. Också mycket fina färger och bra ljus. Det jag tycker drar ner på mitt betyg är att den lutar så pass mycket som den gör, och att den känns något överredigerad. Det verkar som du har använt för mycket clarity. Jag skulle kanske också ha sett lite mer av hennes panna, nu är ögonen lite väl nära bildkanten och det gör att kompositionen känns lite obalanserad. I övrigt mycket bra tycker jag! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[AnnaRen]
0

Jazzbass- Tack så mycket för att du tog dig tid till detta! Håller absolut med dig om det där med clarity, haha är så ny på detta med photoshop att ja nästan inte vet vad jag håller på med, men jag förstår precis vad du menar.. Okej, ska tänka på det tills nästa gång! :)

Håller med dig, tycker själv att bilden lutar lite väl för mycket. Och tack än en gång! :)

Alibi
0

Det jag tänkte på först var det där med lutningen. Det blir, som Jazzbass säger onaturligt mycket lutning. Om man kollar på lutningen i hörnet uppe till vänster skulle det känts bättre om det var mer antingen lod- eller vågrätt.(beroende på vad det nu va i verkligheten)

Tyvärr känns det som att det ligger mer skärpa på håret uppe i högra hörnet än på ögonen. Personligen vill jag (nästan) alltid ha skärpen på just ögonen.

Annars tycker jag som sagt att kontakten mellan dig, kameran och modellen är kalas, härligt, naturligt ljus. Modellen passar bra in i bilden och jag störs inte så mycket av bakgrunden. Glad

I'm gonna let my little light shine