Han skulle bara köpa lite bär på torget
Ja du, vad skall man säga om den bilden.
Huvudmotivet, gubben, är oskarp och överexponerad bitvis. Bakgrunden är rörig och jobbig, bilden har ett fult utsnitt och det är en underlig färgton över hela bilden.
Skulle personligen säga släng denna och gör om det hela om du kan. För mig är det en dålig bild helt enkelt, tyvärr.
Vad tänker du att du vill ha för kritik på bilden? Du lägger den i hård kritik men rent tekniskt så har den väldigt många brister precis som #1 redan skrivit. Är lite nyfiken på vad du tycker är bra med den!
#1,#2
tack!
Den är mycket mycket efterbehandlats.
Den har tillverknings datum juli -87, sedan har den liggat i en fotoalbum och haft plastöverdrag (som jag tror är inte så bra för bilder?)
Sedan använde jag datorn att få mer ljus, färg o skärpa på den, plus att jag tog bort torget runt om.
Vad jag tycker är att norrlandstrollen har en stark skärpa på bilcken
Men du säger ju fortfarande inte vilken typ av kritik du vill ha? Då är det svårt att säga ngt mer än vad vi redan gjort.
#4 Orginal bliden ovan är en vanlig turist bild.
Då tänker jag att om fokus hade vart mer till höger om trollet så hade även pälsbordet kommit med bättre?
Kanske också att lyft upp så att träden syntes mer och då mindre asfallt där nere?
-Kan jag beskära alls i den här, vad tycker ni?
Det handlar väl om kompositions kritik eller vad?
Jag tror att det inte är så mycket att göra, bilden är redan tagen.
Men, om du kunde göra om det, så skulle jag ha placerat trollet i vänsterkanten av bilden, eftersom det då skulle titta in i bilden.
#6 Så rätt du har, jag var dum som turist och sökte inte den bästa platsen att fota på torget (ganska typiskt när man vill hinna se så mycket som möjligt och ha allt på plåten, då förlorar man i bildkvaliten).
-Dessuttom har jag inte ens observerat förran nu här iFokus att trollen har en speciell bilck, man är som sagt lite 'hemmablind'
,
- ångrar djupt att jag inte tog passfoto av na`