Hålla iordning i mapparna
Min dator är i riktig oreda, någon som ahr något tips på hur man kan hålla iordning bland sina bilder?
Svårt att säga, alla har nog sin egen ordning.Jag använder mig av Picasa för att dra in bilder från kamera/minneskortet sen i en katalogstruktur enligt årtal och med fotodatum som underkataloger (bifogar en bild);Anledningen till just picasa vet jag faktiskt inte, började använda den för länge sen och har fastnat i den. Men den har en otroligt bra ansiktsigenkänning som jag inte har hittat i ngt annat program.
Nackdelen m den är att det inte finns ngt bra sätt att katalogisera bilder, men det verkar alltid vara nackdelen m alla program. Fördelen är ansiktsigenkänning, backuppmöjligheter, att den bara visar bilder från de kataloger jag vill att den arbetar i.

Om man har oreda bland mapparna är Picasa ett bra sätt att få lite bättre grepp om det, eftersom Picasa letar upp varenda bild man har i datorn och presenterar dem på skärmen. Om det är många bilder blir det så klart en rätt lång skärmsida att bläddra i, men det är ett sätt att hitta bilder som man har glömt var man lade dem.
Man kan sen försöka göra upp något bättre system för hur bilderna är sorterade och flytta om den, och även då är picasa en god hjälp.