Motocykeln
Jag gissar att du skakade när du tog bilderna. Det ser ut som om du stod rätt långt ifrån motorcykeln. Prova med 1/80 sekund och öka om det inte blir bra. Det kan hjälpa om du har ett enbensstativ när du ska följa motorcykeln med kameran ifall det är svårt att hålla den stilla.
I slutet av det här bildspelet finns några bilder av bilar som åker förbi. Där använde jag 1/180, men billarna var ganska nära mig.
http://www.photograf.se/album/heron/
Vänliga hälsningar
Niklas
Håller med Niklas om att ett enbensstativ skulle vara bra. Sen skulle jag försöka komma lite närmare och sänk iso till 100.
Kom närmare. Om du är närmare kan du ha snabb slutartid och samtidigt få bakgrunden suddig. Om motorcyckeln är närmare så rör du kameran snabbare när du pannar vilket ger mer fart till bakgrunden.
Sedan får du träna på att bli av med kamera skak. Den andra bilden är bättre än den första. Det är samma teknik som skytte på något som rör sig. Följ med med kameran och tryck mjukt av men fortsätt att följa med kameran en bit efteråt. Många följer med men stannar upp när dom trycker av. Håll kameran stadigt med armbågar tryckta mot kroppen.
#3 ISO 200 är det lägsta läget på den kameran. Det är Sony sensorns naturliga lägsta ISO. Om du tittar på bilden så finns det inget brus så lägre ISO skulle inte hjälpa.
Eddie

#5: Bra jobbat.
Vänliga hälsningar
Niklas