Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 708 ggr
Kristall
1

(H) Middag för fyra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild som jag tog i somras och fastnade lite för… rent kvalitetsmässigt vet jag att det finns en del att önska, men vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

JazzBass
0

Det är en skön mjukhet i bilden som jag gillar, och skärpan ligger rätt. Skärpedjupet kunde vara lite längre dock. Kompositionsmässigt skulle jag kanske ha föredragit en tajtare inramning av insekterna så de skulle bli lite större på bilden. Men det är ju inte alltid så lätt att uppnå i praktiken, och kompositionen fungerar ju så här också.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Kristall
0

#1 Tack för konstruktiv kritik! Insekterna blev ganska små ja, tänkte inte på det förut. Ska ta och gå igenom bilderna från det tillfället och se om jag kan få till en bättre inramning av dem. Annars blir det att vänta till nästa sommar och öva då! :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Alibi
0

Fin bild! Personligen skulle jag valt att beskära bilden så att humlan kon hörge upp i bilden. Om du förstår vad jag menar. Sen skulle jag nog bränt lite, lite i kanterna, det gröna, bakom i bilden är lite för ljust för min smak. Annars tycker jag bilden är bra! Skrattande

I'm gonna let my little light shine

papa-bear
0

känns som ett once in a lifetime moment med de där fyra olika insekterna samlade på en och samma blomma. har du tur behöver du bara vänta till nästa sommar, eller vänta i all evighet.