Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1722 ggr
Kristall
0

(H) Fönster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade dessa för ett par dagar sedan… vore intressant att veta vad ni tycker. Är ett tag sedan jag skrev något på detta forum men chansar på hård kritik… :-)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

KickanW
0

Jag tycker personligen att det är jättesvårt att ge kritik på den här typen av foton och det verkar som om de flesta tycker det också eftersom ingen skrivit här.

Tekniskt är bilderna svårbedömda och utan något sammanhang säger de mig inte särskilt mycket.

Berätta gärna hur du tänkt! Är det någon särskild stämning eller känsla du försöker förmedla eller fick du bara en bildidé?

ru4real
0

Håller med #2 här. Kollade på dem tidigare, men tyckte personligen att det är 2 ganska dåliga bilder, suddiga och intetsägande.

Om det är så att det finns ngt mer bakom bilderna, ett "tänk" eller annat, så förstår man inte det bara genom om att se på dessa 2.

papa-bear
2

eftersom kristall inte har puffat sin egen tråd heller, undrar man ju om hon vill något med den.

Kristall
3

Nej det är ingen speciell tanke bakom. Ville mest veta vad andra tycker om den här typens foton, effekten på fönstren på första bilden t.ex. "Måla" med kameran istället för att bara avbilda något så som det ser ut i våra ögon. Nu var dessa bilder bara ett par experiment, men jag ville som sagt få lite feedback på dem ändå för att se om det kanske kan utvecklas till något vettigt.

Tänker man inom ramarna för hur ett foto "ska" se ut, med skärpa, ljus, färger osv så är de ju rent ut sagt kassa, det är jag medveten om :D

(Hård kritik valde jag för att få ut något av tråden öht, hellre inget positivt alls om det innebär att man får konstruktiv kritik som man har nytta av istället.. dvs fotona är kanske inte bra i sig men får man för snälla kommentarer så kommer man ju inte vidare :p)

#4 Att jag inte har "puffat" tråden är för att jag inte riktigt ser vitsen med att göra så, är tråden intressant så kommenterar man, är den inte så blir den ju inte det av tjat från trådskaparen heller :)