(N)Kritik på foto.
Jag skulle vilja ha kritik på denna bilden- både ut fotoprespektiv och redigeringsperspektiv.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Orginalbilden så ni har något att jämföra med :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag är inte fotokunnig, utan bara en glad amatör, men jag tycker att du skulle behålla originalet, den redigerade är för "tung" av färg, så kan det inte se ut i verkligheten.
Påfågelögat är väl återgivet i originalbilden och det finns ingen anledning att öka på det röda så att tistlarna lyser rött tycker jag.

#2 Tack så mycket. Själv tycker jag orginalet är lite mörkt så jag försökte bara förbättra lite :P
/ J
Jag tycker att du lyckats bra med färgerna och skärpan och jag tycker nog, tvärtemot Peter, att redigeringen stärker fotot. Det jag hade gjort annorlunda är kompositionen. Dels utgör huvudmotivet väldigt liten del av fotot och dels är det centrerat vilket lätt skapar en väldigt tråkig och händelselös bild. Prova att experimentera mer med det så ska du se att du fort kommer att utvecklas! :)
Ojj va grönt det blev efter redigeringen 
Hade det varit jag som fotade så hade jag försökt få fjärilen att ta mer plats på fotot.
#4 Tack så mycket :) Nu vet jag inte vad jag tänkte på när jag tog fotot för det är taget förra året :P Men jag förstår hur du menar :)
#5 Som jag nämnde innan, så vet jag inte riktigt vad jag tänkte på just då:P Men jag stod en bit från objektet och jag skullle nog försöka ta fotot innan fjärilen flög. Men jag förstår hur du menar :)
Tack för kommentarerna! :)
/ J