orkidee

Dom var fina Norrskenet ,jag väntar på att mina vita skall få nya stänglar men än så länge syns inget däremot så har jag en lila å den har knoppar nu men bara 3 st å dom tar sådan tid på sig :-)man måste ju ha tålamod eller så får man köpa nya
Har du några tips å knep för att få igång dom igen förutom det att ställa dom mörkt å kallt för de gjorde frugan för de hade hon hört å vips så dog 5 st ,fast dom blommar ju gärna om igen utan att man är där å manipulerar dom
mvh/bjorsa
Inte så tokiga bilder. Jag har ett antal orkideér som jag lyckas ganska bra med. Kolla in http://www.neovita.com/orkideer/ hur man ska hantera dom, finns mycket att läsa där. Det finns en hel del andra sidor på nätet som oxå är bra.
MVH/Lidde

#0, bjorsa, tack för dina bidrag och du ska inte känna dig obekväm med att starta nya trådar. Du får numera fina bilder med din kamera. Trivs du med den?
Några tips vad jag har fått från de fototidningar jag läser är att man kan gott och väl komma in väldigt nära på blommor. Om inte vid fotoögonblicket så beskär dom rejält.
Hälsningar
Robert

Tack Robert ,de stämmer att jag känner mig lite obekväm att starta upp strängar i synnerhet då jag bara har en bild troligen ganska fånigt men nåt man kan jobba bort .
Kameran trivs jag väldigt bra med dock kräver den mkt ljus men den är kul att fota makro med ,har inte fota så mkt på senaste tiden då de varit annat .
Lidde de var en bra länk ,vilka otroliga hybrider dom får fram .
Appropå vita orkideer så hittade jag foton på en vit som jag kanske tidigare lagt ut men jag vet inte för en katalog försvann för mig tidigare när jag rensade ibland går man för hårt fram å slänger allt men orginalen spar jag alltid på dvd
mvh/bjorsa

Härligt stiliserade bilder, och ingen blomkruka som stör!

#9, snyggt som om blomman kommer ut ur bilden.
Robert