Uppsala Fotofestival 2012
Ska någon här gå på festivalen?
Uppsala Fotofestival 23 - 26 augusti
Jag har precis anmält mig som volontär och fick mail om en planerings- och informationsträff för volontärer på tisdag. Spännande! 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jadu, det vet jag inte än! Informationsmötet är på tisdag och jag har inte pratat med dem än
men det kan vara allt från att frakta och flytta saker, sälja program, visa besökarna rätt, ta emot anmälan till workshops etcetera
Det är ju typiskt att informationsmötet börjar en timme efter att vår tvättid börjat! Så jag hinner bara köra igång det, och så får sambon ta över - som påstår att han inte kan tvätta
Men det är så när man måste boka veckor i förväg, då har man inte mycket till val.
Jag vet inte om jag får möjlighet att gå på föreläsningar och workshops och lyssna om jag är volontär, det har varit så på Erotikmässan när jag hjälpt till vet jag. Men det hade varit lite roligt. Isåfall kan ju vi ses lite om tiderna passar. Jag vet som sagt ingenting ännu. Vet bara att jag kan inte på lördag för då har jag quidditch och årsmöte med Harry Potter-föreningen 
Kluring om Ryssland
Måh, sitter och tittar vad man ska vilja gå på. :p Finns ju så mycket!
Macro lät spännande, men tror jag kan för mycket dessvärre för att det ska vara värt 400kr..
Funderar på Breaking the rules dock. Det lät skoj! Där kanske man kan få lite nya vinklar. Fast det är lördag då.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Hade jag varit mer kunnig och erfaren i foto, som du verkar vara, så hade jag definitivt gått själv! Mycket hellre än att inte gå! Jag har gått på mässa själv ibland och tycker det är helt okej, då har jag lättare att fokusera på temat 
Kluring om Ryssland
Ah, jag förtår vad du menar. Jag har inte varit på fotomässan här i Ua förut men jag tror att det är lite utspritt på olika platser. Fast jag är inte hundra på det. Jag lär ha mer information på tisdag kväll 
Kluring om Ryssland
Misstog mig lite där. Det är ingen utställning på UKK i år, de hade däremot det förra året. Men det kommer vara utspritt på olika gallerier och mycket kommer vara på Clarion Hotel Gillet.
Sprid gärna!
Kluring om Ryssland
Nu ska jag iväg på första passet 
Kluring om Ryssland
Vill man vara volontär på nästa fetival så kan man gå in på deras sida och slänga iväg ett mail 
Man kan göra allt från att hjälpa fotografer att hänga utställningar, till att vakta utställningar, hålla i tävlingar, agera kassör vid workshops och föreläsningar m.m.
I nästa vecka kommer det bli en liten volontärträff med fest också. Så det blir kul att träffa andra fotointresserade 
Kluring om Ryssland